Annons:
Etikettövrigt
Läst 1530 ggr
TatsuOni
1/1/18, 4:43 PM

Ditt "hårår" 2018

Vad har du för planer, önskemål eller tankar om ditt hårår 2018?

Det här är inte samma sak som hårmålstråden, utan lite mer fria tankar🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
1/1/18, 4:49 PM
#1
  • Jag hoppas att det här året ska bli mindre stressigt och att mitt hår ska hålla en lite jämnare växtfart… 2017 var inget bra år för mig…

  • Ett mål är att nå classic tills slutet av året och en dröm är att håret ska bli ännu längre.

  • Jag kommer nog att köpa lite nya hårpinnar m.m i år, men framförallt att flera göra egna, när vi nu kommer att bo bättre, så att jag kan hålla på  ute eller låna min fars garage.

  • Jag planerar att efter flytten komma igång med att äta vettigare igen och träna regelbundet, vilket borde ge en stabilare hårväxt. Att få sova kommer också att göra sitt!

  • Jag hoppas att jag kan hålla igång S&D regelbundet…

  • Eftersom att jag kommer att bo bättre, så kommer jag att ha lättare att plocka ihop örter som är bra både inifrån och som hårskölj/hårinpackning.

  • Jag kommer att få hårdare vatten, så jag kommer att börja experimentera lite med Surskölj igen.

  • Jag vill även börja sy lite egna scrunchies.

  • Och så vill jag sätta mig in ännu mer i allt om hår! Kemi, Färger, naturliga vård, m.m. Även ha mer tid och energi för att hålla hår iFokus och min blogg levande.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

mikkan01
1/2/18, 9:29 AM
#2

Ptja, största målet just nu är väl att ta hand om det så gott det går och undvika onödigt slitage. Tappar mer hår på en dag nu än vad jag gjorde på en hel vecka förut pga graviditet och amning så det ultimata målet är väl att ha något kvar på huvudet när det här är över ;P

~mikkan

TatsuOni
1/11/18, 1:15 PM
#3

En grej till:

  • Jag vill börja odla t ex egen kattmynta.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
1/18/18, 4:20 PM
#4

En till sak:

  • Tillverka fler egna hårprodukter.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
1/18/18, 5:02 PM
#5

Jag vill lära mig allt möjligt kul som jag kan göra med mitt korta hår, tex vill jag testa rag curls (det kändes för jobbigt förr då jag skulle vara tvungen att slakta ett lakan för att få nog långa "rags"). för att kunna göra det vill jag också göra egna stylingprodukter

Jag vill också vårda det så att när jag känner att jag kan spara ut det igen så kan jag göra det med ett hälsosamt hår

l'm back

TatsuOni
1/18/18, 5:05 PM
#6

#5 Jag vill också testa ragcurls, men har inget lakan att slakta… Får se om jag får tag i ett lakan i år att testa med🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
12/31/18, 5:08 PM
#7

En liten sammanfattning av vad jag faktiskt gjorde och inte gjorde i år😛

  • Jag hoppas att det här året ska bli mindre stressigt och att mitt hår ska hålla en lite jämnare växtfart… 2017 var inget bra år för mig…

    Även om stora delar utav året var kaotiska privat, så var jag mindre stressad än 2017 och håret växte i en mer jämn hastighet tror jag.

  • _**Ett mål är att nå classic tills slutet av året och en dröm är att håret ska bli ännu längre.

    **_Jag tog mig faktiskt en bit förbi classic🙂

  • Jag kommer nog att köpa lite nya hårpinnar m.m i år, men framförallt att flera göra egna, när vi nu kommer att bo bättre, så att jag kan hålla på  ute eller låna min fars garage.

    Jag köpte lite hårgrejer och gjorde några egna flexis, men gjorde inte en enda egen hårpinne🤪

  • **Jag planerar att efter flytten komma igång med att äta vettigare igen och träna regelbundet, vilket borde ge en stabilare hårväxt. Att få sova kommer också att göra sitt! **
    Ätit vettigt har jag nog gjort och träningen har gått i vågor p.g.a diverse olika anledningar, men jag har i alla fall tränat/rört mig och sovit bättre än 2017.

  • _**Jag hoppas att jag kan hålla igång S&D regelbundet…

    **_Sådär…

  • Eftersom att jag kommer att bo bättre, så kommer jag att ha lättare att plocka ihop örter som är bra både inifrån och som hårskölj/hårinpackning.

    Har samlat på mig ett ordentligt förråd🙂

  • _**Jag kommer att få hårdare vatten, så jag kommer att börja experimentera lite med surskölj igen.

    **_Det har faktiskt gått bra med detta och jag har hittat en rutin som fungerar med det hårda vattnet!

  • _**Jag vill även börja sy lite egna scrunchies.

    **_Sydde två likadana i alla fall🙂

  • _**Och så vill jag sätta mig in ännu mer i allt om hår! Kemi, färger, naturliga vård, m.m. Även ha mer tid och energi för att hålla hår ifokus och min blogg levande.

    **_Har lärt mig mer om hår och jag tycker att jag har lagt en hel del energi här inne, även om min aktivitet har gått i vågor. Min blogg har det väl gått lite segare med.

  • _**Jag vill börja odla t ex egen kattmynta.

    **_Kattmyntan misslyckades jag med, men jag har odlat lite annat för håret.

  • **Tillverka fler egna hårprodukter.

    **Jag har skaffat ingredienserna men ännu inte tillverkat några nya produkter. Däremot så har jag utvecklat dem "gamla"

Några rag curls blev det inte i år. Främst för att jag vill ha ett bra tillfälle att ha lockigt hår. Inte bara för att vara hemma😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
1/9/19, 8:48 AM
#8

Mitt hår-år 2018 var nog rätt tråkigt. Det handlade mycket att försöka hitta någon nivå jag känner mig bekväm med under både graviditet och småbarnstid. Jag älskar fortfarande att ta hand om håret men har inte haft tid och behövt att dra ner rutinerna till ett minimum under vissa perioder.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: