Annons:
Etikettövrigt
Läst 1663 ggr
TatsuOni
2017-12-23 15:03

Berätta om er och erat hår

Jag tyckte att det kunde vara roligt att veta lite mer om alla som hänger här inne. Vilka vi är, vad vi har för intressen, lite om vårat hår, m.m🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
2017-12-23 15:08
#1

Jag är 26 år och bor tillsammans med min sambo. I dagsläget så är vi på väg att flytta ut på landet i väntan på att ha råd med ett eget hus!

Jag är i dagsläget en egenföretagande städerska.

Intressen förutom hår är historia, te, goth, Japan, läsa, sy, hantverk, musik djur och natur. Eller ja, det är vad jag kommer på just nu, men jag har garanterat glömt någonting🤪

Inom hår så intresserar allt mig! Jag sätter mig gärna in i kemi, innehållförteckningar m.m. Men just naturlig hårvård, No poo, långt hår och historisk hårvård ligger mig extra varmt om hjärtat.

Mitt eget hår färgar jag med Henna och Indigo. Tvättar med BM och slänger ihop alla möjliga egna dekokter till håret.

Just nu når mitt hår svanskotan, men jag håller på att spara ut det så långt jag kan.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

lunaticIam
2017-12-23 15:51
#2

Åh, vad kul! Hoppas att många svarar! 😃

Jag studerar för närvarande Kreativt Skrivande på distans via Luleå Tekniska Universitet och fortsätter med det även under våren 2018. Hösten 2018 byter jag fokus i studierna från skrivande till bibliotekariestudier. Jag har tidigare också studerat Litteraturvetenskap. Böcker, läsning och skrivande är alltså ett stort intresse hos mig. 

Just nu bor jag i en liten etta med min sambo och längtar tills vi bor större så vi kan skaffa katt och hund. Och att äntligen ha alla mina böcker samlade på ett ställe!

Intressen förutom de jag redan nämnt är lajv, rollspel/brädspel/datorspel/tv-spel, film, musik, hantverk, andrahandsfyndande, teckning och mycket mer. 

När det kommer till mitt hår har jag haft så många olika frisyrer att jag knappt minns alla. Längdmässigt har jag haft allt från pixie till snudd på höftlängd. 
Just nu är mitt hår BSL-length och jag tvättar med BM.
Jag färgar håret lila med semipermanenta toningar. Hittills har jag använt mig av Directions men ska testa Manic Panic nästa gång. Deras toningar ska nämligen fästa bättre på obehandlat hår och jag vill inte bleka håret mer. 

Jag älskar flätor och sätter mer än gärna upp mitt hår i olika flätade uppsättningar. Gärna inspirerade av fantasy och medeltid. 

Planen just nu är väl att spara ut håret igen! Till thigh-length, tror jag 🙂

Surpan
2017-12-23 16:24
#3

Roligt att läsa om er! Själv är jag 26 år gammal och bosatt i Stockholm. Jag bor med min sambo och vår son som föddes i mars i år. Jobbar administrativt inom byggbranschen och kommer gå tillbaka till jobbet nu i februari efter föräldraledigheten. Mitt största intresse är att vara med min familj men annars tycker jag om hår och skönhet, djur, att vara på landet, vin och god mat (men inte att laga den) och gott sällskap! Mitt hår är naturligt svart/mörkbrunt med grova hårstrån i ungefär BSL. Det är inte spikrakt men inte vågigt. Jag bleker just nu håret något till en varm mörkbrun nyans. Tidigare har jag haft mängder av Färger. Som många andra fick jag tjockt hår under graviditeten för att sedan tappa allt när sonen var 4-5 månader.. Nu har jag fula korta testar i tinningarna och pannan. Jag ser lite ut som att ett barn har klippt mig. Står i valet och kvalet om jag ska klippa lugg för att dölja det.

/Surpan

TatsuOni
2018-01-01 16:21
#4

Kom igen nu! Vi vill ha fler presentationer här!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Charlotte Kittenheart]
2018-01-01 21:38
#5

Jag är snart 15 år gammal och bor i Skellefteå. Just nu går jag bara i högstadiet, men i framtiden vill jag gå jakt- och skoglinjen på gymnasiet och jobba inom viltvård och skog. 🙂

Jag brukar läsa väldigt mycket på min fritid, men jag gillar också att lyssna på musik, åka skoter, åka slalom och gå långpromenader. Dock så bröt jag min fotled ganska rejält i november, och börjar precis nu kunna gå igen, så jag kan inte göra alltför mycket för tillfället.

Mitt hår går ner till nyckelbenen, och har också en snelugg som går precis ovanför ögonen. Mitt hår är naturligt rakt och tunnt, men jag brukar sova i snurrat/flätat hår så jag i alla fall får lite volym och textur.

Jag brukar färga/tona håret ganska ofta, men jag försöker att inte göra det alltför ofta så det inte blir jätteslitet. Senaste färgen var knallrosa, men det börjar bli ganska urtvättat, så jag ska snart färga om det till en ljuslila färg. Jag har naturligt ljusblont hår, så jag behöver nästan aldrig bleka det 👍

TatsuOni
2018-01-28 21:16
#6

Kom igen nu! Vi vill läsa fler presentationer🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
[Tuulikki]
2018-01-29 04:38
#7

Jag är 22 år och bor tillsammans med min sambo, hund och katt i en stor lägenhet på landet. Trivs jättebra här på landet😍

Jag har varit sjukskriven sen studenten 2014 och kommer vara några år framöver. Jobbar 7 timmar i veckan på en second hand-butik som rehabilitering. Älskar det! Så himla roligt jobb.

Mina största intressen är djur (ALLA djur!), Bullet Journaling, Minecraft, The Sims 3, pyssel, att gymma och att träna trix med hunden🙂

Jag har egentligen inte något särskilt intresse för hår, men vill vårda mitt hår och ta hand om det på bästa sätt. Jag har tidigare kört BM men har för dåligt tryck i duschen så får inte ut balsamet längre. Använder därför Schampo & Balsam just nu men det funkar faktiskt rätt bra. Älskar att ta hand om håret. Tvätta, Olja, torka, fläta och så vidare. Även om jag ibland bara känner "jag. orkar. inte."😂
Är egentligen ljusblond men har sedan 2016 färgat håret brunt (mörklila i några månader men brunt igen sen en tid tillbaka).
Har experimenterat med olika hårfärger/toningar sedan jag var kanske 12🙂

Mitt hår når ner till BH-spännet just nu. Jag ska toppa det lite nästa vecka, hos frisör. Jag skulle gärna lära mig att toppa själv men har ingen bra sax och tyvärr inte råd med någon just nu.
Målet är att spara håret längre, och behålla den bruna färgen. Tycker om längden jag har nu och vill inte toppa men måste verkligen😟

Drömlängden är lite ovanför naveln. Har ganska stora bröst så det tar lite längre tid innan det kommer synas framifrån att det är så långt🤐 Just nu ser håret ganska långt ut om jag lägger det på ryggen, men inte framifrån tycker jag.

Vilken roman det blev😂

nypisnina
2018-02-07 18:32
#8

Studerande 33 åring som bor med min sambo, är intresserad av mycket, hår, smink, naglar, tatueringar. Är väldigt kreativ och tycker om att skapa. Utöver det så älskar jag djur, har haft många men min sambo är allergisk så just nu har jag bara min häst på 31 år. Träning och hälsa är ett annat intresse med allt som det innebär.

Jag har alltid gillat hår, både färga, klippa och göra olika frisyrer. Jag har bara varit hos en frisör en enda gång i hela mitt liv, annars har min mamma klippt mig eller så har jag klippt mig själv, jag klipper även familjemedlemmar och vänner, färgar deras hår, sminkar de ibland till fester o.s.v. Mitt hårmål just nu är att låta luggen växa ut så att den blir jämnlång med resten av håret som jag klippte av från midjan till en lob i höstas, jag vill därefter ha en A-lob eller vad det heter och bara ta hand om det och mixtra med olika blonda nyanser, bland annat mina egna, jag är blond men är ljusare ovanpå huvudet och typ cendré (stavning?) i underhåret. Jag brukar bleka håret här och där och tona det och lägga färgbombsinpackningar så att det får en svalare ton, jag har guldiga toner naturligt och blir lätt kycklinggul på sommaren. 

Min hårkvalitet är bra, det har naturligt inbyggt teflon mot tovor och trassel, brukar jag säga, så jag behöver sällan borsta det. Jag har grova strån och mycket hår, men mitt hår har ändrats efter att jag tappade väldigt mycket p.g.a. mediciner och sjukdom för några år sedan så vissa hårstrån är finare och har blivit lockigare - vilket är väldigt roligt. Jag har alltid haft liiiite självfall, men nu kan jag krama i någon produkt i håret så är det vågigt direkt, fast jag brukar blåsa det rakt, samt använda plattång ibland.

TatsuOni
2018-06-01 16:53
#9

Putt🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: