Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1777 ggr
Eme89
2017-11-26 00:08

För mörk lila toning! Panik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gått från en fin mörk röd hårfärg till en ful mörklila (dessutom helt ojämn) efter att jag avfärgat håret med B4 så fick jag en mörkblond nyans med copparfärg. Slängde på en violet directions färg som nästan blev svart i topparna och ljusare upptill (visserligen ser det lila ut). Ville ju ha en ljusare lila nyans. :( Så nu undrar jag vad jag kan göra. Vill inte slita ut håret i onödan då jag färgar det ganska regelbundet men det är i en helt okej fas! Här hört om att kunna dra ut hårfärger med inpackningar osv. Tips på vad jag kan göra? Tack på förhand :)

Annons:
Stinastygg
2017-11-26 00:15
#1

Synd att det inte blev som du tänkt, men jag tycker det blev jättefint…

Galenidjur
2017-11-26 01:21
#2

om det är directions du färgat med så är det ju bara att tvätta håret några gånger. Pigmenten sköljs ju ur för varje gång man tvättar. Mjällschampo har jag hört ska vara speciellt "dåligt" då det tydligen drar ut mycket mer pigment än alla andra schampon så vill man att ens färg ska hålla ska man undvika det, men eftersom du vill raka motsatsen kan du ju testa mjällschampo i så fall (eller bara tvätta några gånger på rad med vanligt Schampo som sagt.) Men seriöst. Du behöver egentligen inte göra något alls. Alla extremfärgstoningar blir bleka förr eller senare och vissa försvinner t.o.m helt så jag garanterar att din lila kommer att ljusna. Fast vill du att den ska ljusna NU(!) så kan du ju följa mina råd ovan :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

TatsuOni
2017-11-26 09:58
#3

Saker som drar ur färg är head & sholders, hårspray och starka schampon. Men följ i så fall upp med en ordentlig inpackning/mycket Balsam, då allt som jag har föreslagit är uttorkande. Även inpackning och Balsam kan hjälpa till att dra ur färg.

Men som #2 har nämnt, så kommer det att blekna av sig själv efter några tvättar🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Eme89
2017-11-26 12:02
#4

Tack ni! ♡ ska testa det. Först tvätta ur med mycket inpackningar osv. Sen kör jag på head and sholdres metoden:)

[AnimeV4]
2017-11-29 23:26
#5

Håller med om att tvätta ordentligt med Schampo. Jag fick en skitful helt fel färg en gång och tvättade med Schampo 10 gånger direkt efter. Wups! Glöm inte att vårda ordentligt efteråt bara. Balsam + honung är kärlek för mitt hår.

TatsuOni
2017-12-03 17:00
#6

Hur har det gått?🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
ixtab
2017-12-08 17:31
#7

Som sagt synd du inte gillar det. jag hade blivit glad åt den färgen.

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: