Annons:
Etiketthårvård
Läst 1380 ggr
tlover
2017-11-19 10:10

Pagefrisyr utan värme och kemikalier?

Jag funderar starkt på att klippa pagefrisyr eftersom att vara mamma sliter väldigt mycket på mitt hår. Jag vill däremot inte börja misshandla det med kemikalier och värme utan vill ha en bra grund till när dottern är stor nog för att jag ska kunna låta det växa igen (jag undrar fortfarande var min terminal är).

Går det att få pagefrisyr snyggt utan värme och massa kemikalier?

Jag har naturligt rakt hår och ganska tjockt

l'm back

Annons:
TatsuOni
2017-11-19 10:14
#1

Personligen så tycker jag absolut att det fungerar att ha en snygg page, utan att platta och styla håret. Tycker att det är en frisyr som ser bra ut med "naturligt" hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

JMW
2017-11-19 10:30
#2

Papiljotter?

Surpan
2017-11-19 11:39
#3

Absolut! Jag hade kortare hår länge och jag använde aldrig värme eller styling. Kanske lite hårspray men det behövs nog inte. Det enda var att det inte gick att gå och lägga sig med blött hår för då stod håret åt alla håll på morgonen.

/Surpan

lunaticIam
2017-11-19 11:47
#4

Håller med #1. Dessutom kan du ju, beroende på hur lång eller kort page du tänkt dig, göra enklare uppsättningar. Eller som #2 är inne på locka/våga/skapa volym utan värme. Finns mycket en kan göra med en page utan att behöva använda slitande verktyg! :)

tlover
2017-11-19 15:40
#5

#3 Mamma har haft kort hår så länge jag kan minnas och hon stylar alltid det både med värme och med mousse. Men då har jag mycket tjockare hår också.

Däremot brukar jag i princip alltid lägga med med blött hår (eftersom det inte hinner torka) men det kanske torkar snabbare och man borde väl kanske kunna blöta det igen på morgonen i värsta fall? (Visst det sliter men det borde slita mindre än värme iallafall)

#4 Jag tänkte att det skulle följa käklinjen ungefär så för att vara page är det relativt långt

Något positivt är att jag borde kunna använda hatt oftare (älskar att ha damhatt men min hårknut är för stor för att jag ska kunna ha hatt)

l'm back

TatsuOni
2017-11-19 16:00
#6

#5 Så pass kort hår brukar torka snabbt. Mitt hår gjorde i alla fall det och för min del så såg det inte konstigt ut på morgonen om jag lade mig med blött hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: