Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1488 ggr
Ellenfyrkant
2017-10-14 14:17

Tråkig utväxt

Hej!

I sju år har jag regelbundet färgat mitt hår rött. För två månader sedan bestämde jag mig för att sluta. Nu börjar ju utväxten kännas sådär, jag är askblond naturligt. Mitt mål är ett långt, friskt hår i min naturliga hårfärg. Fn är det långt men torrt.

Jag har fått diverse förslag men vet ändå inte riktigt hur jag vill ha det på vägen mot mitt mål. Min egna första tanke har varit att bara låta det se ut som det gör färgmässigt, toppa vid behov. Men man känner sig ju verkligen inte tjusig. 🤪

Vad hade ni gjort för att ändå få känna sig "helt okej-snygg" under tiden min naturliga färg kommer successivt? Nu är utväxten typ 3cm så jag har väl typ ett riktigt tråkigt halvår framför mig.

Har fått förslag om att bleka & färga om hela håret till något nära min naturliga och med tanke på slitaget det ger även klippa av några decimeter. En tanke jag haft är att ha det såhär till vardags men tona det rött om jag vid särskilda tillfällen vill ha lite snyggare hår. För visst går toningen bort helt på sikt? Funderar också på om det kan gå att färga sig till en ombre som börjar med min naturliga hårfärg och avslutas med den röda, är det möjligt?

Vad hade ni gjort? 🤔

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
TatsuOni
2017-10-14 19:33
#1

Toningar går inte alltid ur helt.

Rött är bland den svåraste färgen att bleka ur. Du kommer antagligen att få bleka ett flertal gången och slita på håret om du vill bleka det.

Själv har jag sparat ut blekt och färgat hår två gånger i livet och jag slutade helt enkelt att färga. Själv tycker jag att det snyggaste under en sådan period är uppsättningar som t ex inbakade flätor.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
2017-10-28 22:20
#2

Kanske kan man ha det som det är, och låta det växa ut, men göra övergången lite utsuddad? Då blir det ju lite som en ombre eller dip dye. Det borde bli snyggt. Bara ta en pensel och "dra upp" några röda slingor här och var in i det ofärgade.

Ellenfyrkant
2017-10-29 11:32
#3

#2 Tänker du att det är något man klarar av själv eller bör gå till frisör med? 🤔

Mvh Ellenfyrkant

Berit Ru
2017-11-04 23:15
#4

Tänkte nog att man kan göra det själv. Att du tar samma röda färg som du har och måla lite slingor upp i det orärgade :)

drika
2017-11-23 09:53
#5

Ta inte bort rött själv. Jag gjorde det, och överhåret gick av, det var inte snyggt. Har väntat sedan dess på att det ska bli jämnt, så gå till frisör så du får behålla håret:)

Hälsningar

Fredrika

Ellenfyrkant
2018-04-03 10:08
#6

Kan uppdatera här och berätta att jag stod ut till för 1 månad sedan.
Det blev frisörbesök med en blekning och en askblond toning.  Samt många decimeter kortare. ;(

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
TatsuOni
2018-04-04 13:40
#7

#6 Lycka till med att spara ut det nu och hoppas att du blev nöjd med färgen :)


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ellenfyrkant
2018-04-05 12:15
#8

#7 Tack!! Färgen blev riktigt bra! Över förväntan. :)

Mvh Ellenfyrkant

TatsuOni
2018-04-05 17:46
#9

#8 Härligt! :)


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: