Annons:
Etiketthårvård
Läst 1668 ggr
TatsuOni
2017-09-22 12:30

Hårvård när det börjar bli kallt

Nu är hösten här och vintern närmar sig. Brukar du ändra någonting i din hårrutin när det är kallt ute eller ser den likadan ut året runt? Om du ändrar någonting, vad?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
2017-09-22 12:33
#1

Själv så använder jag mer Olja och göra några "deap treatments" med kokosolja. Då dränker jag hår och hårbotten med Olja och låter sitta 12-48 timmar innan jag tvättar det.

Annars så är det bara att mössan åker fram när det börjar bli kallt på riktigt och då måste mina knutar anpassas, så att de går in under mössan. Så då blir det Amish pins och spin pins istället för hårpinnar och hårgafflar.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Fridaaaa
2017-09-22 12:48
#2

Ser likadant ut året om för min del :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
2017-09-22 15:29
#3

Mer fukt i min hårvård på vintern. Mycket kokosolja som får sitta längre än på sommaren :)

mikkan01
2017-09-22 16:12
#4

Kör också mer fukt och fettinpackningar på vintern. Mitt hår blir otroligt torrt och dessutom underhåller jag mitt hår med ljusa slingor vilket behöver göras oftare på vintern därav massa fukt :)

~mikkan

Scorpio97
2017-09-22 18:17
#5

Fler tvättar per vecka och mer återfuktning. Båda sakerna beror på simningen. Egentligen behöver jag bara tvätta håret 1-2 gånger per vecka, men jag simmar oftare än så och vill då tvätta håret efteråt. Sen blir håret mycket torrare pga kloret.

Simhallen är stängd sommartid och mina rutiner ändras alltså efter det. Så egentligen är det inte årstidsberoende, hade simhallen haft öppet hela året hade jag haft samma rutin året om. I år är jag än så länge på "sommar-rutin" eftersom jag är förkyld och därför inte kunnat simma än.


//Jessie

[Tuulikki]
2017-09-23 13:16
#6

Mer fukt & olja🙂

Annons:
pajakaos
2017-09-25 02:36
#7

Tvättar det mer sällan ju kallare det är. Detta för att låta det få dra åt sig de naturliga oljor som produceras i hårbotten.

nypisnina
2017-10-08 21:10
#8

Mer fukt och tvättar håret mer sällan för att det inte behövs på samma sätt som på sommaren.

Berit Ru
2017-10-09 14:28
#9

Återfuktning och stor scarf som täcker nedervåret och definitivt mössa! Jag har många scarfar och mössor. Måste vara rent o fräscht!

lunaticIam
2017-10-10 19:41
#10

Fler oljeinpackningar.  Kokosolja i mitt fall. 
S&D mer regelbundet (då jag använder mössa flitigt och det bidrar till slitage).
Leave-in efter tvätt eller när topparna känns extra torra.

TatsuOni
2018-01-14 10:52
#11

Nu är det kyla på väg och jag har inte tid att tvätta håret. Underbart! Haha, faktiskt! Mitt hår blir mindre torrt och lättare att hantera, samt att hårbotten mår bättre.

Längderna sprejar jag min nya Night blooming sprej i och följer upp med Olja. Om jag hinner så ska jag även göra lite linfrö och aloe vera gel någon dag.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: