Annons:
Etikettprodukter
Läst 2036 ggr
wingren
2017-09-01 11:18

Silvershampo/färgbomb till naturligt blont hår ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fungerar silvershampoo till naturligt blont hår? Eller kanske färgbomb eller inpackning? Eftersom det knappt varit något sommarväder tycker jag mitt hår ser mörkare och tristare ut än vanligt. Hörde en frisör säga att det inte fungerar på ofärgat hår men tänkte kolla mer Er också. Kanske till och med finns några frisörer här om man har tur. Tack.

Annons:
mikkan01
2017-09-01 11:44
#1

Konstigt att frisörer inte vet bättre än så. Helt klart kan det fungera. Såna produkter innehåller pigment, i dessa fall blåa/lila som neutraliserar gult och oranget. Det kommer inte bleka ditt hår eller göra det ljusare på något sätt men det kan ta bort de allra gulaste ur håret. Att silverprodukter fäster bättre på ett hår där fjällskiktet är skadat är en annan sak men det funkar även på obehandlat hår, bara det att det antagligen behöver sitta i snäppet längre. Färgbomb/inpackning är snällare mot håret men är också mer utspädd så det kommer inte bli lika stor skillnad som med ett silvershampo. Vill man använda färgbomb eller inpackning ändå så schamponera håret ordentligt innan, gärna 2-3 gånger innan man sätter i det. :)

~mikkan

Surpan
2017-09-01 12:19
#2

Det kan funka, som mikkan säger. Men se till att öppna upp håret ordentligt innan med varmt vatten + Schampo. Dock tror jag inte att det kommer ge den effekten du vill åt. Det kommer inte att bli ljusare, utan kommer bara att neutralisera färgen, så risken är att du upplever det som ännu 'dassigare'.

/Surpan

gudilondon
2017-09-01 16:44
#3

Varför inte göra några slingor först och sedan behandla med silverschampoo?

wingren
2017-09-02 20:24
#4

Så jobbigt att hålla efter slingor och dyrt med, jag är både lat och ganska snål när det gäller utseendet (a) Tack för alla svar!

Ängsbacken
2017-10-11 15:39
#5

Fudge silverschampo+balsam är det bästa jag provat till mitt naturligt blonda hår!

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

Upp till toppen
Annons: