Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1947 ggr
Niini
8/23/17, 3:43 PM

Ser ut som fan

Har nyss färgat håret efter en evighetslång paus. Väl i butiken lyckades mannen lura mig att ta lila. Såg ju inte så lila ut på bilden så jag tänkte att what the hell, vi kör!
Färgen då.. Jaa, alltså den kan väl vara helt ok på vissa men verkligen inget som passade mig. Det är nånting lila/rött-ish, plommon kan man väl kanske kalla det?!

Då är frågan.. Leva med det ett tag eller försöka färga om det i nån brun nyans? Har själv relativt mörkbrunt hår egentligen.

Annons:
TatsuOni
8/23/17, 6:42 PM
#1

Bara du kan avgöra om du vill försöka färga över det eller om du kan leva med färgen som är.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Niini
8/23/17, 7:18 PM
#2

Tänkte mest om det går att få det brunt utan att det slinter i nån suspekt nyans 🤪 Får väl fråga vid frisören när jag ska o klippa mig nästa vecka. Som sagt är färgen säkert helt bra i övrigt men känns alldeles för mörk för mig..

TatsuOni
8/24/17, 9:56 AM
#3

#2 Om du vill täcka över det utan att någonting lyser igenom så kommer det nog att bli en riktigt mörk färg.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Lindb
8/24/17, 12:30 PM
#4

Du kan tvätta håret noggrant med head and shoulders, som är minst skonsam på färgat hår. Få bort så mycket pigment som möjligt. Rött/lila hår åker ju ur väldigt lätt när man tvättar håret, oftast behöver man underhålla med en färginpackning. Finns hemmakurer man kan göra för att dra ut mer färg, sök på "hemmagjord avfärgning". Man använder bland annat bakpulver. Då har du ett bättre utgångsläge om du vill försöka lägga en brun nyans sen.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

[Tuulikki]
8/26/17, 12:01 PM
#5

Det lila kommer gå ur ganska snabbt och särskilt om du använder t.ex Head and Shoulders som #4 säger.

Jag färgar mitt hår mörklila/plommon men måste underhålla ofta med färgbomb för att det lila går ut och håret drar mer åt det brunröda hållet. När jag tröttnar på det lila kommer jag bara lägga i en lite mörkare brun färg :)

Niini
8/28/17, 4:15 PM
#6

#4-5 Tack! Börjar vänja mig lite nu också med färgen och om det inte håller allt för länge så ska jag väl nog klara mig :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: