Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 894 ggr
Lindb
8/9/17, 12:44 PM

Akut färghjälp vitt och svart hår

Jag är inne i ett projekt att få mitt hår i två olika Färger. Svart, och vitt. Har kommit långt med blekningen, MEN. När jag tvättar håret så färgar det svarta av sig på det ljusa. Det hände igår med råge. Så nu är håret svart och råttfärgat. Tips på hur man kan undvika det önskar jag, och gärna om någon har tips på en svart hårfärg som håller? Och inte släpper färg till det ljusa. En färg som går att köpa via internet eller affär. :) Tacksam för svar!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
Grace2009
8/9/17, 1:22 PM
#1

Henna+indigo blöder inte va? TatsuOni här kan en del om Henna så ser hon detta kan hon säkert hjälpa dig!

TatsuOni
8/9/17, 2:44 PM
#2

#1 Henna och Indigo kan blöda lite, men jag tror inte att det färgar mer än när du sköljer ur det efter färgning. Däremot så är det en mer omständig process att få håret  svart med Henna och Indigo och man måste vara säker på att man vill ha det svart. Försöker man bleka ur det så får man nämligen grönt hår.

Jag kan inte tipsa om en bra vanlig hårfärg, då jag själv inte har använt annat än Henna och Indigo på flera år. Däremot så undrar jag hur du gör när du färgar håret? Har du t ex testat att schamponera håret två gånger och låta Balsam och inpackning sitta i en längre stund för att verkligen tvätta ur överskottsfärg?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Lindb
8/9/17, 3:29 PM
#3

#1 Tack!! #2 Tack för svar! Det blir nog lite väl omständigt med det. Synd att du inte vet någon annan färg/märke :/ Jag schamponerar och sköljer ordentligt när jag färgat, och låter efterbehandlingen sitta ett bra tag. Jag testade att använda en hårfärg utan ammoniak nu, och den gav en riktigt bra svart färg på min blonda utväxt. Men sedan kom det här problemet. Egentligen kan det vara positivt eftersom det blir askblont och ett bra steg mot vitt. Men det färgas av för mörkt.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

lunaticIam
8/9/17, 6:38 PM
#4

Hur tvättar du håret? Många som har tvåfärgat hår på sådant vis tvättar först ena sidan och sedan den andra. Vissa täcker till och med ena sidan med plast (eller liknande) för att undvika avfärgning. Kanske är så du redan gör? 🙂

Lindb
8/9/17, 6:48 PM
#5

4# Tack för svar :* I wish.. :( Det är inte tvåfärgat på det sättet helt. Det är som en freestyle svart ombre med det ljusa i en stor del av topparna och underhåret. Jag lägger upp bild!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
8/9/17, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
Lindb
8/9/17, 6:56 PM
#7

Såhär ser en del av det blonda ut nu, som innan mer var ljusblont.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
8/9/17, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Är som sagt inte klar med projektet, mer måste ljusas upp och jämnas ut. Men ja.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

lunaticIam
8/9/17, 7:07 PM
#9

#6 Då förstår jag! Det går ju att först tvätta underhåret och sedan överhåret. Under tiden får man ju då täcka den andra delen. Bökigt förstås men kanske ett bra sätt att undvika avfärgning? :)
Testa silverschampo över det blekta regelbundet? Det kanske suddar ut de mörkare tonerna lite. 

Annars vet jag inte riktigt. All färg släpper ju färg (haha!) så just den delen går nog kanske inte att undvika helt.

tiger tok
8/11/17, 7:42 AM
#10

Måste annars säga att så som ditt hår ser ut nu var riktigt fint!

Lindb
8/11/17, 10:42 PM
#11

#9 Hmm sant, tack för tips och engagemanget! Då det ljusa är lite överallt och ingenstans är det svårt att separera på det sättet. :/ MEN jag har fått ett annat tips nu som känns genomförbart - att dränka det ljusa i en fet hårinpackning innan jag tvättar håret! Så att de inte drar åt sig lika mycket av fel färg. Sitter även just nu med en hemgjord avfärgning med citron och grejer för att se om jag kan dra ur missfärgningen lite utan att behöva bleka. #10 Tack så mycket, fint av dig att säga det! Speciellt nu när jag varit på g att tappa tålamodet för detta hårprojekt..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Lindb
8/11/17, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Så häftigt att det fasen funkade med "avfärgningen"! För övrigt en färgar-tröja, därav fläckar.

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

tlover
8/14/17, 11:38 AM
#13

Kanske skulle det bli enklare att vissa tvättar bara göra en skalptvätt?

Det beror ju såklart på flera olika saker blandannat om du tycker att skalptvätt är enklare el inte

l'm back

Annons:
Lindb
8/14/17, 11:50 AM
#14

#13 Bra idé! Ska testa och se om det funkar rent praktiskt!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: