Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5567 ggr
Ang101
8/3/17, 12:11 AM

HJÄLP! Röd färgbomb gone wrong

Hej! Jag la i en röd färgbomb från Maria nila. (Autum red) i mitt fina ljus ljusa blonda hår och det skulle ju släppa sades det. Nu efter 5 tvättar väldigt intensiva är jag dutt röda och resten KNALLORANGE! Hjälp! Vad ska jag göra!? Vägrar bleka det. Mitt hår är helt naturligt och har blivit som tuggummi av så mycket shampoo jag använt (en gång i veckan) så ni kan förstå hur länge jag haft denna hemska färg nu 😭

Annons:
Ang101
8/3/17, 12:14 AM
#1

Kan tillägga att jag har extremt långt hår. Det är nedanför knäna nu då jag fick det avslitet ett tag sedan 😩

[AnimeV4]
8/3/17, 12:58 AM
#2

När jag vill få ur färg ordentligt så kör jag Schampo flera omgångar i en dusch, så att säga. Sen slänger jag i en snäll inpackning. Behövs det tvättas ur mer kör jag Schampo varannan tvätt. Gör det just nu trots att min hårbotten är som ett fnöske pga stark medicin.

Annars kan du väl färga med någon motsatsfärg.

Aleya
8/3/17, 7:30 AM
#3

Såg att en använde diskmedel då hon ville färga ur håret. Kolla på Youtube om det. Men det sliter nog nå himmelskt på håret. Men det är det jag kommer på nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

TatsuOni
8/3/17, 12:35 PM
#4

Rött är bland det svåraste pigmentet att få bort. Testa som #2 säger att neutralisera det med ett annat pigment. Vilket kan du lura ut om du kikar i den här artikeln: http://har.ifokus.se/articles/5511bff28e0e7440970005f9-farger?articles-1


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Aleya
8/4/17, 8:36 PM
#5

Här hade du videon

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ang101
8/5/17, 12:49 AM
#6

Tack så mycket för era tips!! Jag ska prova med vitamin C! Köpte en massa rör idag 😂

Annons:
Ang101
8/6/17, 12:04 PM
#7

Jag använde shampoo och C-vitamin. Det blev jätte fluffigt och la det i håret. KLIADE SOM ***. Släppte knappt någon färg och nu dagen efter är det fortfarande produkt kvar i håret fast jag schamponerade 4 gånger efteråt. Rekomenderar inte! Dessutom blir håret extremt torrt :(

Upp till toppen
Annons: