Färg

HJÄLP! Röd färgbomb gone wrong

2017-08-03 00:11 #0 av: Ang101

Hej!
Jag la i en röd färgbomb från Maria nila. (Autum red) i mitt fina ljus ljusa blonda hår och det skulle ju släppa sades det. Nu efter 5 tvättar väldigt intensiva är jag dutt röda och resten KNALLORANGE!

Hjälp! Vad ska jag göra!?
Vägrar bleka det. Mitt hår är helt naturligt och har blivit som tuggummi av så mycket shampoo jag använt (en gång i veckan) så ni kan förstå hur länge jag haft denna hemska färg nu 😭

Anmäl
2017-08-03 00:14 #1 av: Ang101

Kan tillägga att jag har extremt långt hår. Det är nedanför knäna nu då jag fick det avslitet ett tag sedan 😩

Anmäl
2017-08-03 00:58 #2 av: PuffBuck

När jag vill få ur färg ordentligt så kör jag schampo flera omgångar i en dusch, så att säga. Sen slänger jag i en snäll inpackning. Behövs det tvättas ur mer kör jag schampo varannan tvätt. Gör det just nu trots att min hårbotten är som ett fnöske pga stark medicin.

Annars kan du väl färga med någon motsatsfärg.

Anmäl
2017-08-03 07:30 #3 av: Aleya

Såg att en använde diskmedel då hon ville färga ur håret. Kolla på Youtube om det.

Men det sliter nog nå himmelskt på håret. Men det är det jag kommer på nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2017-08-03 12:35 #4 av: TatsuOni

Rött är bland det svåraste pigmentet att få bort. Testa som #2 säger att neutralisera det med ett annat pigment. Vilket kan du lura ut om du kikar i den här artikeln: http://har.ifokus.se/articles/5511bff28e0e7440970005f9-farger?articles-1

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-08-04 20:36 #5 av: Aleya

Här hade du videon

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2017-08-05 00:49 #6 av: Ang101

Tack så mycket för era tips!!
Jag ska prova med vitamin C! Köpte en massa rör idag 😂

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.