Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1776 ggr
jollycox
7/26/17, 8:41 PM

Ofrivillig lugg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja alltså ni ser ju på bilden hur mitt hår ser ut. Den tunna luggen är alltså problemet. Det är inget jag har klippt och jag vet inte varför jag har så. Har haft så i flera år. Har börjat ta bilder typ en gång i månaden för att se om det växer för jag tycker att det gör det.

Jag använder hårklämma sparsamt, skulle ju vilja använda det mer för att få bort den irriterande luggen eftersom den inte når bakom örat. Men när jag har klämma så brukar jag snurra håret typ som en fejk-fläta så klämman kommer längre ner och inte nöter på detta.
Använder annars inget som kan nöta av det. Har inte ammat eller varit gravid.

Någon som vet varför och vad jag kan göra för att få det att växa ut?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
nypisnina
7/27/17, 11:34 AM
#1

Jag hade klippt det så det inte hängde i ögonen och sen masserat hårbotten ett par gånger i veckan med ricinolja, men bara luggen är om man säger. Alternativt bara masserat så att det stimuleras att växa mer.

TatsuOni
7/27/17, 11:47 AM
#2

Hmm. Brukar du ha typ keps eller mössa och hur har du håret uppsatt eller burkar du ha det löst?

Annars så kan man ha hår runt ansiktet som har en väldigt kort "terminal lenght". Har du alltid haft så eller bara de senaste åren?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

jollycox
7/28/17, 4:18 PM
#3

#1 Klippa av det tänker jag inte göra, det hänger ju inte så som på bilden hela tiden, där har jag liksom kammat fram det. Masserar gör jag med hela håret när jag tvättar det.

#2 Keps ibland men inte ens en gång i veckan. Har håret utsläppt för det mesta, ibland i tofs i nacken eller två tofsar, har axellångt hår.
Började få så för kanske 6-7 år sedan.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

TatsuOni
7/28/17, 5:47 PM
#4

#3 Hmm. Hade du haft huvudbonad eller hästsvans dagligen så hade jag misstänkt det. Men nu har jag faktiskt ingen aning🤔


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: