Annons:
Etikettprodukter
Läst 2375 ggr
[SuperJulius]
2017-07-04 17:45

Tips på shampo/balsam

Hej jag skulle behöva tips på naturliga Schampo och Balsam som inte innehållet sulfate eller Silikoner till torrt lockigt hår. : )

Annons:
TatsuOni
2017-07-05 09:08
#1

Vad menar du med naturliga produkter?🙂

I den här listan kanske du kan hitta någonting: http://har.ifokus.se/discussions/5943df418e0e7466de00036b-no-poo-produkter?528aeee98e0e745baa0026e4-1

Än så länge finns det bara ett sulfatfritt Schampo med (under SLS-fria schampon), men lite fler Balsam.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Grace2009
2017-07-05 12:24
#2

Jag undrar också vad du menar är naturligt? Jag själv tänker på WO, Björklövstvätt, Honungstvätt och dylikt… 😛

EliseaS
2017-07-09 16:30
#3

Jag har också torrt hår, extremt. Hade riktigt krulligt hår när jag var mindre men det var inte speciellt torrt då, nu är det mer fluffigt men extremt torrt istället som sagt. Har och göra med att jag blekt och färgat mitt hår väldigt mycket tyvärr😕Jag tror jag förstår vad du menar med naturligt, du vill inte ha produkter som innehåller tillgjorda ämnen som på längre sikt dessutom är skadliga för håret. Majoriteten utav de Schampo och Balsam  som finns i matvarubutiker innehåller ju dessa ämnena, så jag skulle råda dig att gå till en frisörsalong, där säljer dem ju oftast väldigt bra schampon och Balsam. Be dem titta och känna på ditt hår och ge dig rekommendationer utifrån det, sen kan du ju köpa produkterna direkt på salongen🙂

Ska jag ge dig tips på vilka jag brukar använda så skulle jag rekommendera Maria Nila's "true soft" serie. Dessa är sulfat och parabenfria produkter som återfuktar, mjukgör och stärker hårets struktur och är därför perfekt till torrt hår. Det kostar en slant men iallafall schampot räcker länge eftersom  det löddrar ju, så tycker det är helt klart värt pengarna! Något annat som hjälp mig mycket är ola plex. Detta är ju mest till för färgat hår om jag inte har fel, vilket jag ju har, men gud så mjukt och lent det blir, tror inte precis det bara blir mjukt och lent på färgat hår, det tycker jag känns ologiskt, men går du till en salong och ber om hjälp kan du ju fråga dem mer ingående om ola plex även där.

Hoppas jag var till hjälp! 🙂

TatsuOni
2017-07-10 13:56
#4

#3 De frisörprodukter jag har sett har varit så långt ifrån naturliga man kan komma och de flesta innehåller både Sulfater och Silikoner, vilket TS vill undvika.

Maria Nila innehöll åtminstone sist jag tittade, silikoner… Idag kan det vara annorlunda dock. Det vet jag inte.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[SuperJulius]
2017-07-14 15:05
#5

Okej tack för svar. Med naturligt menar jag eliseas säger att de inte ska innehålla massa skit som inte är bra för håret. : ) har precis köpt ett Balsam som jag än så länge tycker bra om. Såg att det finns på hälsobutiker också så ska kolla där sen.

Bettilusia
2017-07-24 08:04
#6

Vilket Balsam har du köpt?

Annons:
Berit Ru
2017-10-09 14:48
#7

De som jag använder mycket SLS fritt Schampo som går lätt att få tag i är 100% Pure och Ginesis. superbra. Aubrey Organics är också bra, och baby-schampon är ofta ok. Bäst av dessa (för mig då) är nog Ginesis för det är väldigt återfuktande produkter. Bäst Balsam som också är billiga! Är Faith in Nature's 400ml-flaskor. Seaweed och Jojoba är mina favoriter. Ginesis är lite dyrt men balsamet är suveränt.

Bettilusia
2017-10-11 09:57
#8

Berti Ru Var köper du Ginesis Schampo ? Hur blir håret av det ?

Berit Ru
2017-10-11 10:29
#9

jag köper det på shopping4net.se. det finns även hos Örtagubben.se men han har lite högre pris och fraktavgift om man inte köper mycket. Både schampot och balsamet är jättebra, väldigt återfuktande så håret blir aldrig torrt, utan glansigt. Dessuton är det ett fåtal ingredienser vilket jag tycker är bra. Det säljs också i olika storlekar på flaskorna, om man vill testa, så är de små flaskorna bra. Jag köper balsamet i liter, för jag använder det mest av alla Balsam, helt suveränt och doftar lite pepparmint tror jag det är 😊

Upp till toppen
Annons: