Annons:
Etiketterfrisörerundersökningar
Läst 3294 ggr
tlover
5/28/15, 3:17 PM

Litar du på frisörer?

Inne på miljonär iFokus så finns det en tråd om man far till frisören och bland dom senare inläggen så blev jag påmind om att jag inte är ensam om att inte lita på frisörer.

Litar du på frisörer?

l'm back

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2/6/22, 3:33 PM av TatsuOni
Annons:
tlover
5/28/15, 3:17 PM
#1

Jag litar inte på frisörer, blandannat har jag aldrig (de enstaka gånger jag gått) fått håret som jag vill ha.

l'm back

Scorpio97
5/28/15, 3:20 PM
#2

Jag har ju aldrig bett om någon avancerat frisyr, jag vill oftast bara toppa lite. Frisören jag går till nu klipper aldrig mer än vad jag ber om, så henne litar jag på gällande det.


//Jessie

Lia
5/28/15, 3:23 PM
#3

Jag har gått till samma nu i 7 år, och litar fullt ut på henne. Skulle kunna be henne göra vad hon vill utan att bli besviken. Men för tillfället klipper mamma av håret då och då eftersom jag bara klipper rakt av nu för tiden. Men någon annan frisör skulle jag nog inte våga gå till utan att ha sett något resultat innan. Men det behöver jag inte oroa mig för. Min frisör är både bäst och billigast, 300 kr, när jag väl går dit.

Kyllan56
5/28/15, 3:24 PM
#4

Jag litar inte på frisörer blint. Precis som inom vilket yrke som helst finns hela skalan från skickliga till oskickliga.

Det är först när jag fått erfarenhet av dem som jag litar på dem.

Hade en frisör - som jag gick till i över tjugo år - som jag litade blint på. Jag lämnade mig i hennes händer. För då blev det bättre än om jag la mig i. En bra frisör har också öga för vilken frisyr man passar i. Tyvärr flyttade hon. Men jag har hittat en ny duktig frisör.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Surpan
5/28/15, 3:25 PM
#5

Jag litar på ett par stycken som alltid gjort mitt hår bra, men jag är inte så orolig av mig, det är inte hela världen om det blir dåligt, det går att fixa till.

/Surpan

TatsuOni
5/28/15, 3:30 PM
#6

Jag litar inte på frisörer. Har riktiga skräckupplevelser från några och andra har bara vägrat att klippa håret som jag ville ha det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
mikkan01
5/28/15, 3:56 PM
#7

Jag vet inte då jag inte gått till frisör för varken klippning eller färgning för egen del på många, många år. Tror jag slutade med det när jag var 13 år gammal. 
Jag skulle väl vilja säga att jag inte litar på dem alls eftersom det finns en anledning till att jag klippt och färgat mitt hår själv de senaste åren, men samtidigt kan mycket ha hänt under dessa år. Så länge jag är nöjd med vad jag själv åstadkommer så är jag heller inte intresserad av vad frisörerna idag har att erbjuda… 😃

~mikkan

Cederin
5/28/15, 5:35 PM
#8

Jag brukar vara väldigt misstänksam när jag prövar en ny frisör, så jag litar inte på dem i grund och botten. Däremot har ett par frisörer på samma salong vunnit min tillit som verkligen vet vad de gör och respekterar mina önskemål.

Medarbetare på Naglar och Hår

IceTee
5/28/15, 5:54 PM
#9

Jag går till en frisör som jag litar på fullt ut! Dessutom är det en kompis till pojkvännen som har egen salong, vilket gör det enklare

Medarbetare på Skor iFokus

Grace2009
5/28/15, 6:00 PM
#10

Jag har aldrig varit till en frisör. Jag hade en klasskamrat på en folkhögskola som var utbildad frisör, men det blev aldrig av att hon klippte mig. Kanske lika bra det 😃

Mamma har alltid klippt mitt hår, men jag tycker hon klipper för mycket. Tänker ta till mig mod och klippa mitt hår själv denna sommar och går det bra fortsätter jag nog så.

Facie
5/28/15, 9:26 PM
#11

Det värsta som finns är frisörer som inte fattar vad man har för "vision" och klipper som de själva vill…

Pretty wise //

VästkustFia
5/28/15, 11:44 PM
#12

Har hittat en fantastisk frisör som för ett väldigt bra pris klipper exakt som jag vill ha det - snabbt dessutom - och fattar vad jag vill och passar i utan att jag behöver säga så mycket. Så denna litar jag hundraprocentigt på.

Tidigare har jag väldigt blandade erfarenheter.  På 80-talet träffade jag på en som envisades med att använda nån permanentvätska som helt enkelt inte bet ordentligt på mitt hår. De två följande var överdrivet försiktiga och klippte bara motvilligt så radikalt som jag ofta ville. Inte så kul. En fjärde var dock bra och dit gick jag länge innan han slutade.  En femte klippte visserligen snyggt men tog en halv evighet på sig och pratade nästan ihjäl mig under tiden. En sjätte var väldigt ojämn, bra ena gången, halvdant nästa. Min nuvarande hoppas jag blir kvar i många många år!

Nekoi
5/29/15, 1:00 PM
#13

Jag har haft en enda skräckupplevelse när jag var tonåring, och vill ha Robyn pagen, och frisören misslyckades och till slut blev mitt hår så kort så att hon fick snagga mig nacken…

Men i övrigt har jag över lag väldigt bra erfarenheter av frisörer så jag är nog ganska lugn, även om det så klart är trevligt att gå till någon som en kompis kan rekommendera.

Annons:
Sindri
5/29/15, 11:10 PM
#14

Själv är bästa frisören!

[KEEL]
5/29/15, 11:18 PM
#15

Jag kan lite på att frisörer vet vad de gör och vad som ser snyggt ut med klippning. Vissa är bra på färg, andra inte. Något som förvånar mig är att man verkar inte få lära sig någon kemi alls när man utbildar sig till frisör. Vissa frisörer tänker inte på att inte ha metalsaker när dom bleker hår, vad sakerna dom säljer på en faktiskt innehåller.

Hime
5/30/15, 11:42 AM
#16

Har bara gått till en enda frisör i hela mitt liv. Han har klippt mig sen jag fick hår & min mor ännu längre. Håret blir alltid otroligt fint & oftast som jag vill. När jag var yngre hade han vissa reservationer mot de lite mer knepiga frisyrerna jag ville ha 🤪

[MARWAKE]
5/30/15, 11:51 AM
#17

Brukade göra det men enda sen jag fick en knepig frisör är jag väldigt osäker. Jag bad om att få håret klippt till nyckelbenen och klippte det till hakan hon rakade mig i nacken av nån konstig andledning, hon pratade inte och sa frågade knappt hur jag ville ha det eller om hon fick raka mig i nacken..

[Túrwen]
5/30/15, 2:38 PM
#18

Vad gäller färg, absolut till 100 procent. Men klippning nej.. jag har inte klippt mig hos frisör på 3 år och då var det mer eller mindre via tvång då jag hälsade på föräldrarna. De klipper ALLTID för mycket… jag har långt tjockt hår som frisörer gärna experimenterar med men det har verkligen gått för långt flera gånger..

sarakaka
5/30/15, 6:04 PM
#19

Klipper och färgar själv nu för tiden då mitt förtroende för frisörer försvunnit efter en misslyckad färgning. Skulle ha blivit ljus brunt men blev rödsvart.

grottLisa
5/31/15, 8:08 PM
#20

Jag litar på en frisör när det gäller att klippa mig. Bor för tillfället i Blekinge och "min" frisör finns på Öland. Så det blir en liten biltur de (få) gånger jag klipper mig. Har försökt klippa mig här nere någon gång, men efter en toppning där resultatet skiljde 5 cm på höger och vänster sida fick det vara nog..

Färgat har jag aldrig gjort hos en frisör, jag har alltid varit för snål och ser det inte som självklart att jag blir mer nöjd med resultatet.  För tillfället litar jag till 100% på min sambo som hjälper mig med håret :p

Annons:
n00bArtWork
6/2/15, 9:14 PM
#21

Har en jag litar på men jag kan bli irriterad även på henne när hon gör enklaste klippningen som liksom blir tråkig bara för att "rädda mitt hår".

Jazmin1e
6/2/15, 9:43 PM
#22

Jao.. tillräckligt för att gå dit.  Litar mer på dom än mig själv när kommer till klippning.

kanin och häst
6/3/15, 6:05 PM
#23

Absolut inte! Senast jag var skulle jag toppa håret så lite som möjligt, de sa att det räcker med en och en halv cm. När det var klart sa hon exakt såhär: Ja, vi tog ju ungefär 12 cm eftersom det är så kul att klippa långt hår! Jag ville liksom toppa max två cm!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
6/3/15, 6:34 PM
#24

#23 Jag har också förlorat 12 cm en gång 😕

l'm back

Frosstis
6/3/15, 9:54 PM
#25

ja jag litar på "min" frisör :) hon klipper precis som jag vill ha det, förra gången jag klippte mig hos henne fick jag förtydliga flera gånger att jag ville klippa mer än vad hon hade tänkt själv, liksom hon e inte en sån frisör som klipper mer än vad man sagt bara för det är "så roligt"

[Tilde]
6/4/15, 10:24 AM
#26

Har endast haft en frisör som var lagom duktig (fast hon var elev, haha). Krävs ganska mycket för att jag ska lita på frisörer för de flesta verkar typ döva till vad man själv vill få för resultat och går med på sin egna lilla tolkning av det.

Alexxiis
6/14/15, 3:56 AM
#27

Efter min senaste incident där frisören klippte hela 10 cm mer än vad jag ville kan jag utan tveka säga nej, jag litar inte på frisörer.

Annons:
Wony
6/14/15, 12:45 PM
#28

Har en frisör jag litar på. Den frisören skulle jag gladeligen låta göra vad hon vill med mitt hår. Har alltid gått nöjd därifrån, trots att hon tar ganska bra betalt.

Har dock väldigt tajt med pengar nu när jag pluggar så blir att sambon klipper mig istället. Men som sagt, den frisören får göra precis som hon vill, det blir ändå alltid sjukt snyggt!

Perly
6/14/15, 4:35 PM
#29

Kan inte minnas att jag nånsin fått håret som jag velat hos frisör trots att jag gått till x-antal olika som rekommenderats av personer jag känner, så sedan två år tillbaka så klipper jag själv, 100% bättre. 🙂

Alltid Oavsett

[Indii]
6/15/15, 12:02 AM
#30

Efter att ha varit med om både det ena och andra i frisörstolen, med mycket varierande resultat, försöker jag i största möjliga mån klippa håret själv!

[Neji]1
6/16/15, 8:47 AM
#31

Fanns inte alla svarsalternativ, men jag litar på dem mesta kan lägga till att jag inte är så petig heller… så länge dem inte gör så jag ser helt gräslig ut.

Men det finns helt klart stunder då frisörer lyssnat för lite och då har jag sagt till.

tlover
6/16/15, 10:21 AM
#32

#31 Svaret "Annat" finns ju och den innehåller ju alla övriga svarsalternativ.

l'm back

[Neji]1
6/16/15, 11:10 AM
#33

#32 Aa det finns men jag tyckte dem flesta andra svarsalternativen förutom "annat" var få kunde finnas lite mer variation men funkar med annat också

tlover
6/16/15, 11:13 AM
#34

#33 Fast med för många svarsalternativ blir det inte överskådligt

l'm back

Annons:
[Neji]1
6/16/15, 12:54 PM
#35

#34 håller jag inte med om har sett flertal med fler än dem svarsalternativ du hade och det har gått utmärkt :)

tlover
6/16/15, 3:43 PM
#36

#35 Det beror ju på vad jag som startar tråden vill få veta.

Edit: Tycker du det är så hemskt dåligt får du väl starta en egen undersökning.

l'm back

[Neji]1
6/16/15, 9:02 PM
#37

#36 Jag har aldrig sagt att det var dåligt, får jag inte påpeka vad jag tycker? för jag ändrar inte min åsikt bara för att du tycker på ett visst sätt. Vi tycker helt enkelt olika.

jossan...
6/17/15, 1:38 PM
#38

Jag klipper mig hos min mormor då hon sedan länge har varit frisör och alltid gör det precis som jag vill ha det. Dessutom så är det gratis;)

Gud vad bra jag stavar…

Kallaterrier
6/17/15, 4:36 PM
#39

När jag flyttade till nygammal ort gick jag runt hos ett gäng olika frisörer, frågade vad de skulle vilja göra med mitt hår, kollade in atmosfären och inte minst frisörernas egna frisyrer. Bestämde mig för en som kändes bra och har kvar henne idag, hon är superbra på färg och noggrann när hon klipper så det är guld. Har gått hos henne i sex- sju år nu.

Kadoor
6/17/15, 11:51 PM
#40

Har varit hos frisören det senaste halvåret typ 2-3 ggr, och det har blivit bra. Första gången, när jag klippte det kort, var det första gången jag var hos en frisör på flera, flera år. Sen har jag varit hos en annan frisör efter det som min kompis klipper sig hos, och den frisören är verkligen jättebra! Hon klipper verkligen noga och jämnt(har snaggat på sidorna och kort uppe på huvudet). Blir verkligen jättenöjd med resultatet där.
I början var jag lite skeptisk faktiskt, litade inte så mycket på frisörer då. Men nu när jag har hittat en bra så känns det bra att gå dit. Dessutom är priset bra enligt mig. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

TatsuOni
1/22/17, 11:48 AM
#41

Putt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
KentHjärta
1/22/17, 3:04 PM
#42

Jodå, jag går till samma person. Vissa gånger blir det ej lika bra men jag tycker ej det spelar så stor roll då jag har kort hår och det växer snabbt. Sen klipper jag för det mesta till det hemma.

[Rhodugune]
1/22/17, 4:53 PM
#43

I korthet, nej jag litar inte på frisörer, som någon som alltid har haft som mål att spara ut håret långt så är min erfarenhet att frisörer generellt inte vet särskillt mycket om hur en både tar om hand långt hår för att det ska växa lång och friskt eller hur ens hårklippnings rutiner kan se ut för att balansera hur mycket och hur ofta håret behövs toppas så att det fortsättar att växa allt längre.

Det är över 15 år sen jag gick till en frisör, slutade att gå när jag själv började lära mig mer om långt hår och hur det bör/kan skötas och.

När jag äntligen förstod varför mitt hår aldrig blev längre var en kombination att det slets för mycket av att färgas och att jag litade på min frisör som sa att jag måste toppa håret var 6-8 vecka.
Så det var inte så konstigt att mitt hår aldrig blev längre när jag lät toppa håret så mycket och ofta, det gjorde att min frisör toppade mitt hår allt eftersom det växte ut.

Numera toppar jag håret ca 1 gång om året, tar då ett par centimeter, plus att jag mikrotrimmar håret regelbundet, tar ca 0,5 cm.
Det finns så många bra metoder och och jag har använt Feye's selftrimming method för U formade ändar de sista 3 åren, finns på youtube.

Som det är nu har jag inget behov av att besöka frisör, allt mitt hår behöver och vad jag vill göra med det kan jag göra själv.

TatsuOni
1/22/17, 7:04 PM
#44

En annan sak som jag inte saknar med frisörer är deras hantering utav håret. Våldsamt slitande med plastborste i blött hår… Gärna samtidigt som de fönar. Nej tack!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Linn Is The New
1/22/17, 9:54 PM
#45

Jag hade långt friskt hår med bara ca 1 cm slitna toppar. Sa att frisören skulle toppa det, och INTE klippa mer än det slitna. Vet ni vad hon gör? Klipper av 10 cm 😡

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

TatsuOni
1/23/17, 11:05 AM
#46

#45 Det är tyvärr väldigt vanligt😕 Nu är jag nöjd med att klippa mitt eget hår, men tycker att det är synd att det ska vara så svårt att hitta frisörer som förstår att toppar är toppar…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sara:)
1/23/17, 5:33 PM
#47

går nästan aldrig till frisör utan klipper och färgar hemma, dels för att jag vet bättre hur jag vill ha det och det är billigare men oxå för att jag inte riktigt litar på frisörer.

jollycox
1/23/17, 8:56 PM
#48

Klippte mig hos frisör typ 2011 och sen har jag klippt mig själv fram till våren 2016. Blev hyffsat nöjd men klippte till det själv sen exakt så som jag ville ha det. Klippte mig igen hos en annan frisör strax innan jul och blev jättenöjd. Med stylingen såg det precis ut som på bilden jag hade med. Jag stylar dock aldrig mitt hår och frisyren ser tyvärr inte lika bra ut ostylad. Men det är ju inte frisörens fel.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Elliiez
1/24/17, 10:19 PM
#49

Tveksamt. Men det handlar mer om att mitt liv hänger på minsta lilla centimeter av mitt hår, haha.

Neooan
2/2/17, 5:20 PM
#50

Nu klipper jag mig mest hemma, hade snaggat tidigare men växer ut det nu så litar bara på mig själv haha… Men tidigare klippte jag mig alltid hos samma frisör, litar inte på nytt folk med mitt hår!

ivanhoe81
2/3/17, 12:29 AM
#51

Det har funnits några få som jag litat på men nu har jag börjat bli så tunnhårig så jag rakar av mig allt för att slippa de kala fläckarna

n00bArtWork
2/11/17, 9:38 PM
#52

Jag litar sådär på frisörer överlag, men frisören jag oftast går till har jag nu känt privat i 10 år så henne litar jag på.

TatsuOni
2/12/18, 6:27 PM
#53

Putt


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

IzaEleonora
2/25/18, 4:33 PM
#54

En viktig sak också är att inte lite blint bara för att någon jobbar på salong man behöver ej en utbildning för att kalla sig frisör!

Ria74
2/25/18, 9:29 PM
#55

Jag litar på min frisör. Har ett hår som växer som ogräs så det gör mig inte så mycket om det blir fel.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Farwuq
2/26/18, 8:22 AM
#56

Mitt grå hår är lätt att tukta.
Jag ber bara frisören klippa det kor och hålla det i vanlig "gubbstil".
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Milkshake
3/1/18, 1:33 PM
#57

Jag har bara dåliga eller mediokra erfarenheter av frisörer så jag brukar toppa det själv, och efter mitt senaste besök på salong så kommer jag nog aldrig låta någon annan klippa mig igen. Frisören frågade om hon fick klippa 10-15 cm (det var väldigt slitet) och det var helt okej. När hon var färdig hade hon klippt av en halvmeter…

BiancaWaterlund
3/6/18, 4:48 PM
#58

Litar min min frisör. Sen så är det mina kusiners mamma så jag känner ju henne och vet vem det är + hon har klippt mig sen jag var väldigt liten och har liksom känt henne jättelånge. Har ju då en enorm fördel av att träffa den som klipper mig på diverse olika saker. Sen så trivs jag även i hennes sällskap och pratar enkelt med henne. Helt enkelt lätt för mig att lite på henne.

Upp till toppen
Annons: