Annons:
Etikettövrigt
Läst 2425 ggr
Surpan
2015-04-16 13:13

Hårbekännelser

Har ni några hårbekännelser ni känner att ni vill dela med er av?

Det kan vara saker som ni gör/gjort som är konstiga, pinsamma eller bara räknas som klassiska hårsynder. 🙂

Jag kan säga att jag har tre stycken "Såklart Balsam" flaskor i duschen.. Varav två är tomma. 🤐

/Surpan

Annons:
Cederin
2015-04-16 13:30
#1

Har också alltid mängder med tomma/halvtomma flaskor i duschen, killen kallar det för balsamkyrkogården 😐

Den värsta hårsynden var väl för 5-6 år sedan då jag plattade håret varje dag, ibland direkt efter duschen när det var blött fortfarande! Samt färgade svart permanent färg i hela håret månadsvis under 3-4 års tid, med jämna mellanrum av "nu-vill-jag-bli-ljus"-galenskap som innefattade hemmablekning för att sedan tröttna och färga svart igen. Dock har jag en del dumheter för mig än, min lugg misshandlas regelbundet med tupering och hårspray för att hålla den på plats, Sen att det gått 5-6 tusen kr hos frisören för att bli blond på riktigt senaste året är väl ganska pinsamt egentligen, haha 🤔

Medarbetare på Naglar och Hår

Surpan
2015-04-16 13:33
#2

#1 Balsomkyrkogården! 😂 Haha. Min sambo är inte helt nöjd över det heller.. 😐

/Surpan

mikkan01
2015-04-16 15:04
#3

Det värsta med mig och mitt hår är att jag aldrig blir nöjd. Jag bleker slingor i håret kanske en gång i månaden, tycker att det blir för ljust, slänger i en mörkare toning för att sen tycka att det är för mörkt… så jag slingar igen. Det är som en dum evig cirkel jag inte lyckas komma ur 🤐

Sen ser varje morgon likadan ut, nästan. Missnöjd med håret när jag vaknar så jag plattar, tuperar och försöker fixa det på alla möjliga sätt för att sen slänga upp det i en vanlig hästsvans haha. Sjukt onödigt och jag lär mig aldrig.

~mikkan

iidae
2015-04-16 21:52
#4

När jag tog en sax och klippte rak lugg på mig själv för 10 år sen, blev så brutalt fult!! Klippte några år senare rak lugg hos frisören, kan säga att jag blev så jävla ful och mina föräldrar låg dubbelvikta av skratt :) plus att jag verkar hamstra schampoo,balsam och inpackningar.. Hela duschen full!!

Jazmin1e
2015-04-16 21:59
#5

För några år sedan fastna det tuggummi i mitt hår så tog saxen och klippte bort det 🤪Som tur var så syntes det inte så väl haha

mikkan01
2015-04-17 10:13
#6

#4 Haha, fick mig att tänka på när jag var 7 år och klippte lugg på mig själv, den blev väldigt kort/skev/ful/spretig. Drog på mig mössa mitt i sommaren och hoppades att ingen skulle fatta vad jag gjort 😃

~mikkan

Annons:
Surpan
2015-04-17 10:20
#7

Haha allt det här fick mig att tänka på några fler grejer..

- Jag klippte av allt hår på min syster när jag var barn. 🤐

- Jag färgade håret var 10e dag när jag hade det rött - och inte bara utväxten! 😮

- När jag gick i gymnasiet klippte jag mig inte hos frisör utan lät olika kompisar klippa mig efter några glas med en kökssax! 😊

/Surpan

IceTee
2015-04-17 18:50
#8

Jag skulle föna håret med en sån rund borste i för att få volym, men lyckades trassla in den och fick inte ut den… Hantaget gick till och med sönder! Fick klippa bort den, var lagom sur då…! Uppe på huvudet och allt dessutom! Aldrig igen, flyr sånna borstar! Hahaha

Medarbetare på Skor iFokus

lollynonna
2015-04-17 20:55
#9

#8 skulle du föna håret med en borste…? 😂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IceTee
2015-04-17 21:13
#10

#9 förstår du varför det gick dåligt? ;) Nä, men en sån rund som man har när man fönar, de flesta vet nog vilken jag menar!

Medarbetare på Skor iFokus

Grace2009
2015-04-17 21:53
#11

#10 Jag vet vad du menar, och min fastnade också i håret så jag fick klippa ur den…

IceTee
2015-04-18 00:40
#12

#11 vi får bilda en klubb!

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
2015-04-18 23:31
#13

#8 Har hänt mig med 😂 numera rakfönar jag bara… när jag väl vågar föna, har nämligen lyckats få in en massa hår i fönen en gång, det snurrade in i fläkten och rycktes av huvudet. Luktade bränt hår i huset i flera timmar därefter haha. 🤐

~mikkan

Annons:
IceTee
2015-04-19 00:34
#14

#13 hahaha! Det är inte lätt det här med hår! ;)

Medarbetare på Skor iFokus

Zadeira
2015-04-19 19:56
#15

#8 Jag gjorde precis samma sak innan jag skulle på en första-dejt. Var väl lite för nervös och plötsligt satt borsten där. Det var tack och lov i underhåret så med hjälp av mamma fick jag klippt loss den utan att det såg helt förskräckligt ut.
Hann till och med i i tid till dejten ;)

IceTee
2015-04-19 20:32
#16

Det här verkar vara ett vanligt problem! Skönt att jag inte är ensam!

Medarbetare på Skor iFokus

mmillann
2015-04-19 20:47
#17

Jag har en flaska Schampo och Balsam från tigi som jag inte använder, båda är ca halvfulla :S Använder no-poo saker nu och jag bör nog sälja de andra haha

TatsuOni
2017-07-30 11:20
#18

I början när jag sparade ut håret så toppade jag det med en slö papperssax😊

När jag var yngre så badade jag dagligen i timmar i en pol med klor i ca en vecka, med flätat hår som jag bara sköljde i duschen efteråt. Det tog min far låååång tid att trassla upp dem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: