Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1977 ggr
[pusselbit]
2015-03-02 18:46

Öm i hårbotten.Vad orsakar det?

Det är så att jag vissa dagar blir fruktansvärt öm i hårbotten! Det gör inte ont när jag borstar igenom håret, men när jag haft det uppsatt några timmar i skolan så börjar smärtan komma. Det liksom 'ilar' så mycket att jag inte kan fortsätta ha det uppsatt resten av dagen, och en del av smärtan sitter kvar flera timmar även fast jag masserar lite efter att ha släppt ut det. Idag är en sån dag  så jag tänkte försöka få lite klarhet i detta..

Jag är inte öm i hårbotten vanligtvis och brukar aldrig ha problem att borsta det, det är bara när jag har håret uppsatt i tofs vissa dagar som den där känslan kommer. Sist jag tvättade håret gjorde jag en inpackning med aloe vera kan det vara att håret blir tungt av återfuktningen och det är därför det stramar? Det stramade även förra veckan och då tvättade jag med nått Schampo från barnängen och avokado oil/shea butter balsamet som jag vanligtvis inte brukar använda mig av numer, och även det är ju återfettande. Har frågat en del med långt hår och ingen kände igen sig i det här problemet.

Någon som vet vad det annars kan bero på så jag kan undvika det 'faktorer' som skapar detta, kan det ha med val av produkter att göra? 

Jag gillar återfett/fuktningen i mitt blonderade hår och jag gillar uppsatt😕

Annons:
Scorpio97
2015-03-02 18:49
#1

Du kanske helt enkelt sätter upp det för stramt? 

Min hårbotten var öm i perioder förr, men sen jag började med BM har jag inte märkt nått. Antar att det var något i schampona min hårbotten inte gillade.


//Jessie

Surpan
2015-03-02 18:50
#2

Jag får också så ibland. Har du tofsen väldigt hårt? Jag skulle rekommendera invisibobbles , de sitter fast utan att dra för mycket i håret.  🙂

/Surpan

[Udoon]
2015-03-02 18:52
#3

Prova någon annan uppsättning? Vet själv när jag hade långt hår att hamnade håren åt typ fel håll när jag hade uppsatt så fick jag ont efter ett tag. Kan itne tänka mig att det beror på shampoot på det viset, skulle vara om du var allergisk och fick utslag eller så i hårbotten, inte för att håret blir blytungt🙂

[pusselbit]
2015-03-02 19:10
#4

#1Jag gillar att sätta upp det rätt stramt, ja. :) Annars blir ju tofsen 'hängig'

#2 Blir inte den där snodden meter lång så man måste snurra flera varv? det är väl nån teknik för att få den att sitta sådär fint, min syster har såna, dock bor hon inte hemma så kan inte fråga, såg henne en dag med något som liknade en 'telefonsladd' runt tofsen och en annan hade hon nog fattat och lyckats med den riktigt bra! Jag gillar inte blax hårsnoddar för att själva snodden liksom hamnar en bit ut från huvudet (iaf på mig) vilket gör att frisyren även åker ner.

#3 Jag är jättedålig på uppsättningar! och lat… kanske skulle kolla lite inspiration iaf då, vet att det finns en hel del olika, men jag kan endast vanlig fläta och inbakad  ^^

Surpan
2015-03-02 19:51
#5

#4 Sätter du den stramt så är det nog därför du får ont. invisibobble blir ganska uttöjd, ja. Men eftersom den är veckad så hade den ju mer yta att greppa om håret med, så den sitter ändå säkert. 🙂 Jag tycker Beleza skriver en bra recension.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: