Annons:
Etikettövrigt
Läst 15679 ggr
tlover
2/17/14, 4:32 PM

"Du vet du har långt hår när"

När märker man att man har långt hår, eller kanske lockigt, färgat, kör med BM osv (skriv ut vilket om ni menar annat än långt hår) det ska handla om hår i alla fall.

Jag börjar

Du vet du har långt hår när…

Du måste sätta upp det då man går på toa

Du fastnar med håret i bildörrar, dörrhandtag osv när du har utsläppt/fläta

Din man sätter sig på ditt hår då han sätter sig bredvid dig i soffan

Du kvävs av håret under natten

Du vaknar upp och får rulla upp flätan du sover med flera varv runt din hals

Din man rullar mot dig i sömnen och du väcker honom med ett AJ! och han ligger fortfarande ½m bort

l'm back

  • Redigerat 11/23/20, 4:40 PM av TatsuOni
Annons:
tlover
2/17/14, 4:35 PM
#1

"du vet du har långt hår när" folk som känner en stirrar och stammar fram "oj du har långt hår" då du har utsläppt för en gångs skull

l'm back

TerriZue
2/17/14, 4:38 PM
#2

Du vet att du har långt hår när du kommer hem från träningen med märken i ansiktet efter alla "pisksnärtar" från den förbaskade flätan.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

molam
2/17/14, 4:44 PM
#3

Du vet att du har långt hår när valpar och katter tror att ditt hår är nån leksak

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tlover
2/17/14, 5:04 PM
#4

#2 jag vet en liknande

Du vet du har långt hår när….

du ska göra en hiza ganmen geri (hög knäning) och du helt plötslit får en fläta i ansiktet för att det har råkat glida över axeln.

Du funderar på att stoppa flätan under bältet så att du slipper den då du ska träna karate

l'm back

[Glitterregn]
2/20/14, 1:10 PM
#5

Du vet att du har långt hår när du doppar hårtopparna i middagen 😐

Roonja
2/20/14, 3:33 PM
#6

Du vet du har långt hår när…du drar upp byxorna där bak och samtidigt drar i håret. 😛

Du vet du har långt hår när… du sätter dig på det. 😛

Du vet du har långt hår när… du måste ta bort det från ryggen när du är på toa så det inte "åker ner i toan". 😛

Annons:
molam
2/20/14, 3:35 PM
#7

Du vet att du har Tjock hår när det tar Ca 6-8 timmar att luft torka eller 1-1½ timme att fön torka

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

pinocchio96
2/20/14, 6:44 PM
#8

hahahaha detta gjorde min dag!! Hahaha goa ni är folk😃

tlover
2/20/14, 8:58 PM
#9

Du vet du har långt/mycket hår när du märker att anledningen du har ont i nacken är för att frisyren är lite sned

l'm back

[rumelle]
2/21/14, 11:44 AM
#10

Verkligen intressant läsning för en som aldrig har haft långt hår! :P

Afturelding
2/21/14, 1:24 PM
#11

Du vet att du har långt/tjockt hår när du måste trycka tillbaka ryggen i duschen för att inte gå av på mitten.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

93mli
2/21/14, 1:33 PM
#12

Du vet at du har långt/tjockt hår när du måste lägga upp håret på bassängkanten för att vila nacken när du är på badhuset.


[Rhodugune]
2/21/14, 3:51 PM
#13

När dina flyaways som lossnar ur ditt uppsatta hår fastnar när du stänger dörren eller fönstret i bilen, att dörrhandtag är lika med gripklor som du måste väja för när du har håret utsläppt.

Annons:
askan
2/21/14, 6:34 PM
#14

Haha!

Ang gymnastik så vet du att du har långt hår när du slår tränaren (dvs mig) i ansiktet när du gör en volt!

Mitt eget är dessvärre inte tillräckligt långt för att slå någon i ansiktet än… men vänta bara!

Roonja
2/21/14, 11:42 PM
#15

Du vet att du har långt hår när du…sätter dig i bilen och fastnar med håret i bildörren(hände mig idag. 😛 )

tlover
2/23/14, 8:54 AM
#16

(mig för typ 2 år sen)

"Du vet du har långt hår när en toppning kan gå på 12 cm utan att det ser ut som en stor skillnad"

l'm back

KaiPon
2/25/14, 1:41 PM
#17

Du vet att man har extremfärger i håret när småbarn pekar på en och kallar en julgran. (hände mig när jag hade grönt hår)

Du vet att man byter frisyr/hårfärg ofta när ens kompisar sitter och slår vad om ens nästa frisyr/färg kommer vara.

Du vet att dina kompisar är ovana att se dig i naturliga hårfärger när du får höra 'Men oj! Vad annorlunda du ser ut!' när du färgat håret i en nyans så nära din naturliga hårfärg du kan komma.

Du vet att du har syntetdreads i håret när du inte längre kan duscha på kvällen, för då skulle håret fortfarande vara blött på morgonen.

Derp, hoppas jag gjorde rätt nu ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

tlover
2/25/14, 1:49 PM
#18

på tal om #17 sista

Du vet du har mycket hår när det tar nästan ett helt dygn för det att torka helt

l'm back

Atropa
2/26/14, 10:05 PM
#19

du vet att du har långt hår när det är omöjligt att lägga i en handduks-turban efter duschen 😎

tlover
2/27/14, 6:52 AM
#20

#19 det är inte sant det går…

… till en viss del, topparna sticker ut däremot

l'm back

Annons:
[Rhodugune]
2/27/14, 2:44 PM
#21

#20 Att ändarna sticker ut och droppar kallt vatten är vardag. :)

Atropa
2/28/14, 8:38 AM
#22

#20 det var det som va min poäng… Då får inte håret plats i turbanen ju…

wimla01
3/1/14, 10:14 PM
#23

Du vet att du har långt hår när du får sendrag i armarna varje gång du ska borsta det för att det tar så långt tid ;)

Du vet att du har långt hår när håret är på läpparna varje gång du har på dig läppglans :D

Du vet att du har långt hår när du varje gång drar mascara borsten i håret för att det är ivägen ;)

jagga-ewe
3/2/14, 10:34 PM
#24

Du vet att din dotter har långt, och tjockt, hår när frisörskan (som tack o lov är min svägerska) konstaterar "Ojdå, jag tyckte jag blandade mycket färg, men det går visst åt ÄNNU mer" två gånger vid samma sittning. Och då ska ändå håret färgas med annan färg i topparna!

Tre tuber färg senare är jag glad att kunna utnyttja hennes personalrabatt. Bara tur att mitt eget hår är tunt och kort och det aldrig går åt ens det lilla som kära svägerskan blandat till.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

KaiPon
3/3/14, 1:21 PM
#25

Man vet att man har tjockt hår när saxen (en vass sax) står och tuggar i några minuter och man knappt klippt någon cm av håret. 😕 Lite irriterande när man måste spendera timmar på att fixa håret.

Man vet att man har tjockt och mycket hår när man har väldigt tjockt hår nu och ändå har tappat typ hälften pga färgning/blekning.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Lurvas11
3/3/14, 5:19 PM
#26

… När man tar av bältet i bilen och håret följer med bältet upp och fastnar i "snurrgrejen". Hänt mig fler gånger. ^^

Hälsningar Lurvas11Glad

tlover
3/5/14, 10:21 AM
#27

Du vet du har långt hår när man blir traumatiserad av att se sånt här

Stackars tjej, man kan inte få nog betalt för att stå ut med en sån misshandel på håret 😭 Jag rakar heldre av mig allt hår

l'm back

Annons:
Afturelding
3/5/14, 10:33 AM
#28

#27 Nej men vad gör han? 😮

En annan du vet att du har mycket hår när:
Du får soppa på mitten av en fläta men struntar i att tvätta av det mer än med lite vatten när du ätit klart eftersom att håret precis torkat från duschen klockan 14 igår.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Lynxkissen
3/5/14, 3:50 PM
#29

Du vet att man har extremfärg i håret när barnen på bussen skriker pekar & rakt ut  "Pappa jag vill också se ut som Ariel"

(hände mig i våras)

Cederin
3/5/14, 7:31 PM
#30

#27 Haha ja fy sjutton, såg den också. Vilken regelrätt misshandel alltså!

Medarbetare på Naglar och Hår

[Tilde]
3/5/14, 8:04 PM
#31

#27 Sam Villa är ju awesome <3 Hon kunde ju bara ha sagt nej tack om hon inte ville vara med 😉

Du vet att du har lockigt hår om du får panik om någon rör ditt hår (typ försöker dra fingrarna genom det) då det blir frizzy på direkten!

tlover
3/5/14, 9:30 PM
#32

#31 Sam Villa skulle inte få röra mitt hår även om jag fick en miljon dollar.

Du vet du har tjockt hår om en hårtrimmer stannar när man försöker klippa håret med den (min mans hår inte mitt)

l'm back

Cahira
3/6/14, 7:18 AM
#33

Du vet du har långt/tjockt hår….

…när det tar längre tid att tvätta håret än resten av kroppen. 

…när du inte längre ser skorna eller hunden när du är ute och går för håret är utsläppt. 

…när folk kallar dig cousin it. 

…när du skapar en ritual på hur man sätter sig ned på en stol, toaletten eller lägger sig i sängen. 

…när topparna ligger på golvet när du knyter skorna.

…när armlängden inte räcker till vid borstning av håret.

…när du behöver mer än en snodd för en håruppsättning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tlover
3/6/14, 8:32 AM
#34

#33 du vet när du har mycket hår när du trodde det var naturligt att håret tar längre tid att tvätta än kroppen 😊

l'm back

Annons:
Cahira
3/6/14, 10:50 PM
#35

#34 Trodde jag med tills jag snaggade av allt. 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tlover
3/10/14, 7:12 PM
#36

du vet du har långt hår när…

… du måste placera håret över höften/på sidan av kroppen när man duschar för att man inte ska få det på…  ovälkomna ställen

… du får håret i byxorna/kjolen då du klär på dig

l'm back

_Charlie
3/10/14, 11:16 PM
#37

Du vet att du har långt hår när…

…du ständigt fastnar med håret i armhålorna. :)

Jämt. Gärna i duschen. Det är hemskt vad många sätt man ofrivilligt kan slita av sig håret på. :)

Just det. När du efter varje dusch måste plocka bort låååånga hårstrån som sköljts av och lagt sig till rätta… mellan skinkorna. ;)


Grace2009
3/12/14, 7:28 PM
#38

#37 Håller med! Hos mig fastnar håret gärna i armhålorna när jag sover, ryckigt uppvaknade när man vänder sig i sömnen :O (yep, sover fortfarande med öppet hår, BORDE fläta det)

MrsGoldfire
3/12/14, 8:32 PM
#39

Du vet att du har långt hår när du kan använda det som rep vid utrymning från 2:a våningen vid brand i villan…

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

tlover
3/12/14, 9:37 PM
#40

Jag hade tänkt det för saker man själv eller nån annan varit med om.

alla jag har skrivit förutom en har jag varit med om (den jag inte varit med om själv har min man varit med om)

l'm back

MrsGoldfire
3/13/14, 6:19 PM
#41

Ok, förlåt, ska inte göra om det, försökte bara vara rolig, ta gärna bort min kommentar om det stör.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Annons:
Galopptjejen_98
3/15/14, 7:41 AM
#42

Du vet att du har långt…

…när du fastnar med håret i dörren.

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

[Rhodugune]
3/15/14, 11:29 AM
#43

… när du vaknar mitt i natten och inte förstår vad det är för korv du ligger på och det bara när nattflätan som krypit ner från där du slängt den upp över kudden…

tlover
3/15/14, 2:42 PM
#44

… när du spiller ut hett te (för varmt för att drickas i alla fall) och du bryr dig mer om ditt hår än resten av kroppen (ala "nej hett på mitt hår! och jag som duchade i förrgår och nu blev det blött igen")

l'm back

tlover
3/15/14, 7:29 PM
#45

… när du håller på att steka ägg och undrar hur rapsolja skulle funka i håret

l'm back

[Oceansoul]
3/17/14, 10:43 AM
#46

Du vet att du har långt hår när du råkar slå ner taklampan när du headbangar. xD

tlover
3/26/14, 7:48 AM
#47

Du vet du har långt hår… … När du blir överlycklig när du kommer på att du kan trä flätan genom flätan och på så sätt gå på toa trots att du har fläta och inte uppsatt. … när du inte nonchalant kan slänga håret över axeln längre. #46 … när du inte kan headbanga så att håret flyger utan det stannar nere. … när folk vill se en headbanga även fast man inte är ett metal fan.

l'm back

[Oceansoul]
3/29/14, 9:20 PM
#48

Beror på hur brutal man är när man headbangar :) låt oss säga att min hår fön var trasig så fick ta till med drastiska metoder!

Annons:
KaiPon
3/30/14, 12:30 PM
#49

#48 Haha det skulle man vilja se hahaha. 😂

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Zevzi
3/30/14, 2:43 PM
#50

Du vet att ditt hår är långt när du sätter dig på det när du rider;) (HÄST)

AkaiTsuki
3/30/14, 3:09 PM
#51

Du vet att du har grovt hår när det har gått 10 minuter och det har redan trasslat in sig i det nya halsbandet

//Joanna

TatsuOni
3/30/14, 3:19 PM
#52

Du vet att ditt hår är en "svamp" när du sitter hos frisören med kompis och frisören gång på gång måste hämta mer färg till ditt hår. Frisören har aldrig tidigare stött på ett lika omättligt hår och tillslut har hon använt lika mycket färg som till kompisen med dubbelt så långt och betydligt tjockare hår… Det hände när jag färgade håret för några år sedan😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

molam
3/31/14, 12:04 AM
#53

Du vet att du har långt och ljust hår om en liten unge säger "Mamma titta Rapunzel" när du har plattat det för första gången i ditt liv xD (Skedde för ca 5-6 år sedan)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Surpan
2/12/15, 4:33 PM
#54

Kul tråd, jag ger den en puff!

Du vet att du har tjockt mörkt hår då varje dag i solen medför risk för värmeslag 👍

/Surpan

Afturelding
2/12/15, 4:36 PM
#55

Du vet att du har långt hår när barnen på jobbet frågar om du någonsin klippt dig.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
molam
2/12/15, 5:10 PM
#56

Du vet att du har långt hår när du sitter och ska arbeta och backar bak stolen för att kliva av den så kommer du inte upp för håret har fastnat mellan väggen och stolsryggen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Juel70]
2/15/15, 10:29 PM
#57

En gång när jag skulle ut från en affär och det blåste storm ute, så skrattade jag samtidigt som vinden blåste mot mig och jag lyckades inhalera mitt hår så pass att jag började hosta och "kvävas". 😃 Tur man kunde dra ut håret från svalget iallafall.

Cahira
2/15/15, 10:42 PM
#58

#57 Been there!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Nelley
2/16/15, 5:14 PM
#59

Du vet att du har långt och trassligt hår om du fastnar med fingrarna i det.😇

ChristineF
2/18/15, 3:29 PM
#60

Du vet att du har långt/tjockt hår när frisören gäspar uttråkat medan h*n fönar ditt hår.

Du vet att du har långt/tjockt hår om du själv aldrig orkar föna håret, men fryser ihjäl vintertid om du inte gör det alls, så du fönar det halvtorrt.

Du vet att du har långt hår när locktången inte ens är i närheten av att kunna få med en hel slinga utan lockar bara topparna typ. **(vart kan man köpa en lååång Locktång!?)
**
Du vet att du har långt hår när håret fastnar i bildörren och i hålet där bältet rullas in.

Du vet att du har långt hår när du dagligen draaar upp hårstrån ut byxlinningen i bak. Det jobbiga är om man känner ett kittlande hårstrå och befinner sig på jobbet/på stan!

Cragan
2/19/15, 1:15 AM
#61

du vet att du har långt hår när du måste gå hukad inomhus för att du satt upp håret i spikes.

du vet att du kan ha lite för många Färger i håret när folk undrar om det är en regnbåge som närmar sig

du vet att du har tjockt hår när hår trimmern din kompis skryter över att den klarar allt dör när du rakar dig.

MrLife
2/21/15, 8:34 PM
#62

Du vet att du har långt hår när……
Du snubblar på ditt hår när du är ute och går
När håret trasslar in sig i ekrarna på cykeln du sitter på
Du får konkelbär i håret

Annons:
[Rhodugune]
2/21/15, 8:40 PM
#63

#62 Det här tråden är till för folk med långt hår mm för att dela med sig av sina erfarenheter, inte för andra att komma in och göra sig lustig över det.

IceTee
2/23/15, 12:08 AM
#64

Du vet att du har ljust hår när utväxten får det att se ut som att du håller på att bli skallig (Hoppas den här också passade in?)

Medarbetare på Skor iFokus

[Sabina]
2/23/15, 1:23 AM
#65

Du vet att du har tjockt hår när fönen blir överhettad och stänger av sig fastän håret knappt är halvtorrt

Du vet att du har långt hår när håret går till knävecken och folk undrar om det är äkta hår (har hänt systerdottern)

Du vet att du har långt hår då du måste sätta upp det då du måste jobba så du ser vad du gör

Du vet att du har långt och tjockt hår när du börjar svettas när du har utsläppt hår en känner dig normal med uppsatt

molam
2/23/15, 8:05 AM
#66

Amen to that first one #65 x3 När jag fönar mitt hår stängen den alltid av sig och sedan Får Jag afrokrull i princip när jag har fönat det, så oftast brukar jag låta det Lufttorka

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ChristineF
2/23/15, 2:46 PM
#67

Du vet att du har långt/tjockt hår när det fungerar bra som halsduk!

tlover
2/23/15, 3:04 PM
#68

Du vet du har tjockt hår när du kan lägga nattflätan över ögonen för att stänga ut ljus när du tar sovmorgon.

l'm back

nypisnina
2/23/15, 4:00 PM
#69

Haha! Sååå roligt! Känner igen många på både tjockt och långt, fastnar i bildörrar och tar ett dygn innan det blir torrt. 😃

Annons:
elinkw
2/24/15, 3:09 AM
#70

Du vet att du har en konstig hårfärg när folk tror att du är typ 14 år, när du får visa legg när du ska köpa red bull på ica trots att du är 18+ och det är 15årsgräns. (jag ser betydligt mycket yngre ut i rosa).

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

TatsuOni
2/24/15, 10:35 AM
#71

Du vet att du har långt hår när du i mataffären tittar avundsjukt på någons hår och önskar att ditt var lika långt. Bara för att komma på att ditt eget hår är lika långt.😊 Hände mig för någon vecka sedan😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Facie
2/24/15, 8:16 PM
#72

Du vet att du har långt hår när du har "ont i håret" efter en hel dag med högtofs.

Pretty wise //

tlover
2/24/15, 9:45 PM
#73

Du vet att du har mycket hår om du får ont i nacken då du har en knut mitt på huvudet och du halvligger och ammar

l'm back

Sugar Mist
3/1/15, 2:59 AM
#74

Du vet att du har långt hår när du lyckas välta ut tvålflaskan som stod på duschfästet när det skulle skölja ur håret..

-

Cahira
3/2/15, 3:49 AM
#75

Minns inte om jag sagt det redan men du vet du har långt hår när en främling frågar en vart man köpt sin hårförlängning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TerriZue
3/2/15, 12:40 PM
#76

Du vet att du har långt hår när det är i princip omöjligt att få av sig en tröja eftersom håret envisas med att fastna i kragen och följer med när man ska trä den  över huvudet.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
IceTee
3/2/15, 1:39 PM
#77

Du vet att du har tunt hår när du ska färga håret och de rekomenderar att man ska ha två förpackningar om man har längre än axlarna, men man ändå inte kan använda upp en hel förpackning trots längre hår…

Medarbetare på Skor iFokus

TatsuOni
5/18/15, 5:37 PM
#78

Du vet att du har långt hår när du diskar och upptäcker att det sitter en hårboll på disksvampen. När du sedan drar i hårbollen så visar den sig vara ett enda hårstrå…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

smellcaramell
5/19/15, 8:40 PM
#79

du vet att du har tjockt hår när du insett att det inte är någon ide att försöka få håret torrt efter en dusch som sker efter 18 på kvällen, inte ens med hårtork, du kommer få ha fuktigt hår minst till 12 dagen efter

jela96
5/20/15, 1:11 AM
#80

Du vet att du har långt hår när du inte kan böja dig ner för att klappa katten (när den är lekfull) utan att ha en katt i håret när du reser dig upp.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Ravynsfair
5/20/15, 3:02 PM
#81

Du vet att du har tjockt hår när du har rejäla sidecuts på båda sidor om huvudet men fortfarande ser ut att ha allt hår kvar när du borstar ner resten av håret över dem.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

TatsuOni
5/27/15, 2:44 PM
#82

Du vet att du har gömt ditt långa hår bra, när du på jobbet drar ur hårpinnen för att sätta om håret och en kollega gapar och säger "Wow Tatsu! Du har långt hår! Det skulle man inte kunna tro!" Hon vänder sig till en annan kollega och säger "S, visste du att Tatsu hade långt hår?"

Hon var i riktigt chocktillstånd😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
3/6/16, 12:34 PM
#83

Du vet att du har långt hår när du gör rent avloppet…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
7/22/16, 10:10 AM
#84

Du vet att du har långt hår när din faster som inte har sett dig på två år blir förvånad när du släpper ut din knut för att borsta håret och göra en ny knut och hennes reaktion är "Är ditt hår så långt!? Kan vi byta?". Sedan tittar hon på med ett leende medan du borstar håret.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Bellie
7/23/16, 11:32 AM
#85

…när din rygg nästan går av när du tvättar håret (händer inte mig längre, klippte av håret för ett tag sen)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[Rhodugune]
7/23/16, 1:30 PM
#86

När du som många år som lång håring har samlat på dig en hel del tips och tricks om hur du på bästa sätt tar kort på baksidan av ditt huvud och rygg för att kunna dokumentera både olika håruppsättningar, bra hårdagar och ta bilder på hur mycket håret växer på en månad.

Så för några dagar sen så startade jag den här tråden på the long hair community och om det är någon som är intressarad trots att det är skrivet på engelska så finns mina och andras bästa tips på hur du själv kan ta bra bilder på ditt hår.

javascript:nicTemp();

TatsuOni
7/23/16, 3:06 PM
#87

#86 Har redan kommenterat där, men säger det igen, det är en bra tråd🙂

Du vet att du är ohälsosamt besatt av ditt hår när 90% av vad du använder din kamera till är att ta hårbilder😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

molbojse
8/3/16, 9:14 PM
#88

HAHAHA! Känner igen det där när man vaknar på natten för att ens sambo lagt sig på håret xD Nu har jag iofs dreads, men de är långa nog för att kunna ligga på ändå. Får vända på huvudet och dra tillbaka håret och lägga det åt andra hållet.

Man vet att man har långt hår när det blivit så tungt att man ramlar i duschen när man tvättar det.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

TatsuOni
3/3/17, 2:14 PM
#89

När du inte längre kan luta dig framåt för att borsta/fläta håret utan att det nuddar golvet…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
3/22/17, 8:36 PM
#90

När du genast kan känna att knuten blev sned p.g.a att vikten är är ojämnt fördelad.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
iMois04
3/30/17, 6:12 PM
#91

Inte för att jag har långt hår men…

Du vet att du har 'långt' hår när du inte kan se någonting vid minsta lilla vindpust

Calcifer
4/3/17, 10:27 PM
#92

… när du vaknar av att håret fastnat i dina armhålor under natten och du luggar dig själv. -.-


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

TatsuOni
4/4/17, 9:10 AM
#93

När du omöjligt skulle kunna jobba med utsläppt eller flätat hår.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Elliiez
4/7/17, 8:01 PM
#94

Man börjar få tillbaks lite längd på håret när man kan snurra en egen ögonbindel :D När håret fastnar i armhålorna :( lika hemskt varje gång.

Anne.K
4/8/17, 9:24 AM
#95

Du vet att du har långt hår när vänner börjar fråga om man har hårförlängning i håret och man behöver visa dom att allt är mitt egna 😛 haha. Man vet att man har långt och tungt hår när man får huvudvärk efter en dag med hästsvans. Man vet att man har långt hår när håret blir lika trassligt igen efter 5 minuter när man spenderat minst 1 timme med att reda ut håret, haha. (everyday of my life)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

TatsuOni
5/15/17, 11:50 AM
#96

När du sitter ute och låter håret lufttorka, medan du väntar på sambon och en dam på cykel stirrar så intensivt, att hon när hon har passerat dig fortsätter att titta och du tänker att snart far hon över styret om hon inte tittar på vägen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Charlotte Kittenheart]
5/17/17, 4:51 PM
#97

Du vet att du är naturligt ljushårig när du aldrig behöver bleka håret innan färgning, och att du måste färga regelbundet så du inte ser flintis ut.

Du vet att du har kort/medellångt hår när det är för kort för att sätta upp på ett fint sätt, men tillräckligt långt för att fara i ansiktet så fort du är ute och går.

Annons:
Namiko
5/17/17, 7:05 PM
#98

Du vet att du har långt hår när du riskerar att drunkna för att armarna fastnar i håret när du simmar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

TatsuOni
5/17/17, 7:10 PM
#99

#98 Du vet att du har långt hår när du aldrig simmar med utsläppt hår😛 Känns säkrast så🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Namiko
5/17/17, 8:39 PM
#100

#99 Jag gjorde mitt bästa för att inte simma med utsläppt hår. Men håret vägrade stanna i en tofs/knut/fläta när jag simmade så det slutade alltid på samma sätt ändå. Jag fick simma 2-3 längder och sen stanna för att sätta upp håret igen, man tröttnar på det efter ett tag.

Kanske får lägga till att man vet att man har glansigt hår när det vägrar stanna uppsatt när man simmar och

man vet att man har glansigt hår när man måste misshandla håret grovt och inte använda Balsam om man vill kunna styla det så det inte bara ligger platt på skallen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

TatsuOni
5/18/17, 11:24 AM
#101

#100 Borde ha läst ordentligt, så ignorera mig🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
6/1/17, 10:40 AM
#102

Du vet att du har långt hår när det inte krävs många hårstrån för att bilda hårbollar på golven🤪

Du vet att du har långt hår när du byter dammsugarpåse och ser att största delen av innehållet är hår😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

powerade
6/2/17, 12:02 AM
#103

Du vet att håret är långt när man fastnar i byxorna..

Grace2009
6/2/17, 8:06 AM
#104

#103 eller rent av sätter sig på det :P

Annons:
kanin och häst
6/5/17, 11:24 AM
#105

Du vet att du har långt hår då alla tror att du har hårförlängning ;)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

TatsuOni
6/10/17, 6:39 PM
#106

Du sätter dig ner igen efter att ha pausat ett videospel och din fläta far ner på en knapp på fjärrkontrollen, så att spelet startar igen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
6/11/17, 1:37 PM
#107

Du vaknar av att flätan har fastnat i armhålan.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
10/11/17, 6:23 PM
#108

Du inte känner någon med lika långt eller längre hår än dig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tuulikki]
10/12/17, 12:19 AM
#109

Du vet att du har långt hår när det orimligt ofta fastnar i bildörren då du satt dig och stängt dörren.

TatsuOni
10/17/17, 6:50 PM
#110

Du vet att du har långt hår och att folk är vana att se dig i diverse frisyrer, när din åttaåriga kusin vill ha en fiskbensfläta och vänder sig till dig för att göra en och lära henne och hennes mamma (min moster) hur man gör. Hon blev mycket glad över flätan🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
11/1/17, 9:18 AM
#111

Du vet att du är en hårnörd, när du får en spricka i nageln och din första tanke är "Nej! Det får inte skada mitt hår!" och först som tanke nummer två kommer "Nej! Min stackars nagel!"🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
12/23/17, 3:34 PM
#112

Du vet att du har långt svart hår och svarta kläder, när du går förbi en spegel i ett rum med dålig belysning och du ser en vit fläck (ansiktet) i en svart klump (hår och kropp)😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

CamK
12/23/17, 10:45 PM
#113

#112😂 Du vet att du har långt hår när du damsuger bort ludd under stolsben och fastnar med håret i damsugaren

TatsuOni
12/25/17, 7:22 PM
#114

När du för en gångs skull har det utsläppt och folk kommenterar längden eller frågar om det inte är jobbigt att ha långt hår🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
1/18/18, 5:11 PM
#115

När du vänder dig om med utsläppt hår och det fastnar i blomman som står en halv meter ifrån dig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tiger tok
1/20/18, 10:17 PM
#116

Du vet att du har långt hår när det fastnar i skärpet!

TatsuOni
1/22/18, 3:16 PM
#117

Du vet att du har långt hår när folk hittar dina hårstrån och direkt påpekar att de är dina.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
1/30/18, 12:55 PM
#118

Du ligger i sängen och tänker att du ligger på någonting knöligt. Det känns som att du ligger på din fläta, men det kan ju omöjligt vara det så långt ner… Du ser efter och jodå, det är din fläta.

Haha, jag har längre hår än jag inser själv🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
2/1/18, 6:40 PM
#119

Du tvättar ditt hår och tänker "Oj! Sedan när når mitt hår "DIT"!?"

Du snurrar håret, drar upp det en bit på huvudet och sätter upp det med en klämma för att få upp topparna framför fläkten och dina ändar når till midjan, vilket ändå är för långt ner för fläkten…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2/5/18, 4:50 PM
#120

Du ser någon som har en "bullegrej" i sin knut och din knut är ändå större med bara ditt eget hår i.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
3/21/18, 6:11 PM
#121

När du får din första "Har du någonsin klippt det" kommentar😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

powerade
3/23/18, 11:50 PM
#122

När man ligger på håret så man inte kan röra huvudet?!? Eller när man klämmer det i täckbyxorna/ vanliga byxor. Eller när man måste sätta det under hakan så man inte torkar sig med det..:/ Eller när löshåret man testar på t.ex glitter är kortare änsitt eget. Tråkigt bara att jag har så tunt hår. Hade gärna haft lite tjockare.

TatsuOni
4/2/18, 3:21 PM
#123

När du måste hålla undan flätorna för att de inte ska fastna i byxorna/kjolen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

VeilofElysium
4/2/18, 4:11 PM
#124

Det där med att man har utsläppt känner jag igen x) Jag jobbar med håret uppsatt så när jag släpper ut det blir det som en slags chock för hur långt hår jag faktiskt har.

Man vet att man har långt hår när man konstant fastnar i andra människor på konserter x)

TatsuOni
4/4/18, 1:43 PM
#125

#124 Eller piskar dem med ens hästsvans/fläta.. .


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
6/4/18, 6:38 PM
#126

När någon som inte har sett dig med håret i annat än knut tidigare säger

"F*n du har långt hår! Oj ursäkta. F*an vad lång hår du har! Oj orsäkta att jag avbryter dig. Men F*n vad långt! Är det ditt eget!?"

Min far var ytterst road av detta och sa att det var hans hår😂

När en hund sätter sig på din fläta.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
6/17/18, 11:11 AM
#127

Din sambo klappar katten, visar upp sina håriga händer och säger "Det är du och katten!"😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
7/7/18, 10:29 AM
#128

Du går barfota och får håriga fötter eller går i raggsockor och har hårbollar under😛

Insekten/färstingen som kryper på dig var ingen insekt utan bara ett hårstrå som fastnat inanför kläderna.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
7/11/18, 5:41 PM
#129

Du ser ett hårstrå hängandes från en handduk och tänker "Wow! Har jag så långt hår!?" Bara för att plocka upp det och se att det var dubbelt så långt som du trodde🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
7/11/18, 5:46 PM
#130

Du släpper ut ditt hår för att visa din mor hur du gör en knut som hon menar inte fungerar i hennes hår.

Mamma: "Ditt hår är ju en meter längre än mitt!"

Jag: "Det är det inte"

Mamma: "Jo!"

Jag: "Det är bara en meter!"

Mamma: "Det är längre!"

Jag: "Det är 101,5 cm"

Mamma slänger fram ett skjutmått i metall. "Vartifrån mäter du?" Mäter håret och konstaterar att jag har rätt🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
8/1/18, 2:34 PM
#131

Ditt hår är för långt för instruktionerna till en sagan om ringen frisyr🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
8/4/18, 2:59 PM
#132

Du använder sjalar till håret och håret som sjal (det senaste för att få det ur vägen när det är utsläppt eller flätat).


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
8/28/18, 2:36 PM
#133

Du kollar på instruktioner på game of thrones frisyrer och inser att du måste göra justeringar för en Sansafrisyr, då du har för långt hår🤪

Du överväger att se om sagan om ringen (för sjuttielfte gången) och GOT för att se om de verkligen har så långt hår som du minns det🤐


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
9/17/18, 5:03 PM
#134

Du inte längre kan träna med en vanlig fläta, utan måste sy/nåla fast din fläta/flätor runt huvudet.

En Amish bun fungerar så klart också.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
10/6/18, 10:24 AM
#135

Du sätter knät på på din fläta. Hände mig för första gången idag😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
12/26/18, 12:34 PM
#136

På julafton hade jag håret utsläppt och på juldagen flätat. Jag fick höra dessa saker:

"Wow/J***** vad långt hår du har!" Fick höra detta många gånger😛

"Är du säker på att det inte är extensions där någonstans?"

"Jag tror inte att jag har sett någon med lika långt hår i verkliga livet."

Moster till kusin (9 år): "Vill du ha lika långt hår som Tatsu?"
Kusin: "Det är för långt! Jag vill ha längre!"

Moster till kusin (12 år): "Har du sett vad långt hår Tatsu har?"
Kusin: "Ja."
Moster "Det har du inte. Du kan inte ens se allt hår för bordet!"
Jag tar tag i håret och sträcker upp det.
Kusin "OJ! 😂"

Moster: "Jag har sagt till "lillkusinen" (kusin 9) att hon får gå kurs hos dig för att lära sig att göra olika frisyrer.

Och som vanligt så ville lillkusinen att jag skulle fläta hennes hår. När min mamma frågade om jag skulle göra en fiskbensfläta så svarade kusinen
  "Nej. Det kan jag redan göra själv!"
  Så jag gjorde en "fyrfläta" och därefter fick jag visa på min mors hår hur man gjorde och så fick kusinen testa. Efter det så fick både min mor och moster matchande flätor av henne😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
6/15/19, 9:19 PM
#137

Din vän lyfter upp din fläta och säger "Vad tung den är!"


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Forest]
7/1/19, 9:41 AM
#138

När mamma klagar på att hon rensar golvbrunnen varje vecka på långt hår. När man behöver 7 förpackningar hårfärg för färga håret.

TatsuOni
8/30/19, 7:07 PM
#139

Du lägger din fläta över ögonen för att sova dig igenom en storm. Blixtarna hade hållt mig vaken annars🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
11/3/19, 10:11 AM
#140

Du blir igenkänd bakifrån p.g.a din långa fläta.

Du är på en metal-spelning och har längst hår i rummet.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
12/2/19, 6:35 PM
#141

Du har inte tänkt på att du lutar huvudet åt ena hålla för att nå att kamma och borsta andra sidans toppar. Inte föräns du inte längre når topparna ens på det sättet längre.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
12/9/19, 3:57 PM
#142

Du har längre hår än flera populära youtube "långt hår-gurus". Känns lite konstigt😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
9/11/20, 10:05 AM
#143

Dit fläta fastnar under din kudde, när du försöker ta dig ur sängen (har en boveteskalskudde, så den väger mer än en vanlig kudde).

Din fläta fastnar mellan ryggstöden i soffan.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
10/20/20, 8:34 PM
#144

Du håller ditt hår i näven framför ansiktet, samtidigt som du hukar dig ner och du ramlar för att du hamnar i obalans.

Jag är van vid att ha håret uppe eller bakom huvudet och jag är inte van att kompensera för det framtill 😅


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
10/20/20, 8:39 PM
#145

Du inte ens tänker på att hela ditt rörelsemönster är anpassat när du har håret i en fläta eller utsläppt. T ex för att böja sig ner eller ta på en tröja 😝

T o m Hur du vänder dig om för att inte slå någon med din fläta, välta saker eller piska dig själv med den 😅


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 10/20/20, 8:40 PM av TatsuOni
Moon AppleGrey
11/7/20, 1:48 AM
#146

När katten tycker att flätan är en perfekt lian att hänga i.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
TatsuOni
11/23/20, 4:40 PM
#147

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: