Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5618 ggr
helenasvennesson
4/12/12, 2:52 PM

Färga från rött till ljusbrunt

Jag har hållit på och färgat mitt hår rött i några månader nu, men resultat har aldrig blivit som jag tänkt mig.

Har liksom blivit rött i hårbotten och några centimeter ut, sedan har det inte blivit någon stor förändring på resten av håret.

Så har nu rött längst in med yttligare en mörkbrun utväxt (min ordinarie färg) och resten av håret är mörkbrunt och skimrar i rött.

Nu till min fråga, hur ska jag gå till väga för att få till ett bra "nötbrunt" resultat?

Kan det bli bra om man färgar direkt till brunt eller kommer det bli fäckigt och kommer det röda i hårbotten bli kvar?

Annons:
IzaEleonora
4/17/12, 4:05 PM
#1

Beror på om du vill att färgen ska vara kall eller varm till att börja med.

Sen med nötbrun menar du ungefär din naturliga färg eller ljusare? För ljusare så måste det ju blekas innan du färgar det :)

Personligen skulle jag först plågas lite och låta det röda tvättas ut så mycket som möjligt sedan försöka göra hela håret till en jämn färg (Gärna en färg med lite gröna inlsag för att neutralisera det röda) och kanske efter det bleka upp det och färga i färgen du vill ha!

Uscha lät krångligt när jag skrev ner det xD men är så jag skulle gå tillväga för att få så jämn färg som möjligt :)

helenasvennesson
4/22/12, 12:25 AM
#2

Ja är alltså ljusbrun jag är ute efter :) Min riktiga hårfärg är mörkbrun så ja, det är ljusare än min naturliga. Trots att jag har en rejäl utväxt och att det är urtvättat tror jag nog att det bästa är att vänta tre veckor på min frisörtid!

Upp till toppen
Annons: