Volym med ändå rakt?
När jag fixar mitt hår på morgonen så blir det fluffigt men ändå rakt. Men efter några/någon timme så lägger sig allting och mitt hår blir lite lockigt i topparna. Hur ska jag göra för att det ska hålla hela dagen? Det funkar inte med volym mousse heller.. Tacksam för svar !
Jag vill ha mycket volym och ändå rakt !
Tupera 🙂
Jag har spikrakt hår, naturligt, utan något i, utan plattång. Är det dock fuktigt i luften får jag böjda toppar… Jag fönar håret när jag duschar på morgonen och när jag ska till jobbet, mitt tips; Föna håret medan du har huvudet upp och ned, då blir det volym från hårbottnen, det fungerar lika bra med eller utan stylingprodukter i hårbottnen (för mig iaf.). Beroende på hur mycket volym du vill ha kan du spraya lite hårspray i bottnen när håret är torrt, gnugga med fingrarna medan du fortsätter att föna håret. Avsluta alltid med kall blåst (då håret blir formart när det är varmt) för att undvika att det faller tillbaka och blir platt måste du föna det kallt, fortfarande upp och ned förstås.
Om du vill att topparna ska bli raka kan du antingen använda dig av en borste medan du fönar upp och ned för att dra det rakt, eller spraya med värmeskyddande medel, det brukar oftast ha effekten att håret bibehåller sin form. Beror dock på produkten. Hår kommer, så länge det är fuktigt eller varmt, förr eller senare förändra sin form oavsett hur mycket produkter du använder. Naturens lag :)
// dotter till hårfrisör
Välkomnar och tackar för alla era tips och råd
Uppklippt hår ger oftast mycket volym. Sen ifall du har mycket produkter med silikon i så blir håret mer "oljigt". Fast det är bara dåligt med silikon.
Okej, tack! :)