Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1361 ggr
Ciwo
0

Hårfärg till både mörkt och ljust hår?

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp och tips. Jag har naturligt mellan-mörkbrunt hår. Jag har nu försökt mig på att göra ombre, där topparna är blonda och jag har bevarat min bruna färg i den övre delen av håret. Det bruna är färgat men har nästan samma färg som jag har naturligt. Den blonda färgen är fin i färgen och jag är nöjd med den :) Nu till mitt lilla problem… Jag tycker att jag har fått en för "skarp" kant mellan de olika färgerna, och därför vill jag lägga i en varm nyans av brunt som kan ge en mjukare nyans i övergången samtidigt som färgen gärna ska bli bra även in på det blonda partiet, så att färgerna smälter ihop bättre. I nedre delen av den bruna delen av håret finns några något ljusare partier, vilka jag tror är omättade av färg och därför kanske kan ta upp lite av den nya. Då tror jag också att den bör kunna bli synlig som en mjukare övergång till det ljusare håret. Finns det någon hårfärg som ni tror kan passa för detta, och som kan bli bra i både mörkare och ljust hår? Om en ljusare färg kommer på det bruna håller, kommer det synas då (finns det risk gör andra skiftningar/toner)? Har ni några tips hur jag ska gå till väga för att det ska bli snyggt? Jag har tänkt att jag ska applicera den nya färgen på en del av det bruna håret först, och låta det verka ett tag, innan jag applicerar i den blonda delen. Där lär väl färgen fästa bättre så att den inte behöver sitta lika länge? Tror ni jag kan få en ganska jämn färg i mellanpartiet av håret? Sorry för det långa inlägget, hoppas någon kan hjälpa mig :) Ska försöka fixa in en bild så ni får se utgångsläget…