Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 7702 ggr
Ellenfyrkant
2

Shampoo för rött hår

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det finns hur mycket shampoon som helst för färgat hår men också för just rödfärgat hår. Jag har också hört talas om ett shampoo som tydligen ska innehålla röd färg, så det blir som en snabb toningskur i duschen, stämmer det? Vart finns i så fall sådant..? Det är inget jag känner till att jag råkat springa på i alla fall.

Mvh Ellenfyrkant

natha-mjau
4

köp en färgbomb, håller jätte bra och jätte länge.
hårinpackning som gör håret rött.
kostar ca 200

Ellenfyrkant
0

#1 Absolut inte av intresse, jag är beredd att färga om eller fyla i med toningar för halva den summan, är mer ute efer ett bra shampoo som kan hålla färgen.

Mvh Ellenfyrkant

natha-mjau
0

#2 okej tänkte att de blir billigare i längden.

Ellenfyrkant
0

#3 På vilket sätt då? Gissar att det inte är någon superfärg som håller mega bra, har nämligen inte hört om någon sådan röd färg. Och med jämna mellanrum behöver jag ju ändå fixa utväxten beroende på hur länge jag tänkt vara rödhårig. Men hur tänkte du att det skulle bli billigare i längden? Är intresserad av att höra. Glad

Mvh Ellenfyrkant

natha-mjau
0

#4 en färgbomb räcker i mer än ett år, gjorde min och jag använda min 1 gång varannanvecka ungefär. så 200 kr på ett år.
sen toning/hårfärg kostar runt 60? och man färgar väl en gång i månaden iaf,

Ellenfyrkant
0

#aaah, nu tror jag att jag fattar vad vi pratar om. En "toningsinpackning" som alltså färgar och återfuktar håret samtidigt? En stor burk med toning som räcker länge? Men hur funkar det i hårbottnen? För håret växer ju.. Går det att applicera den som en toning? Annars känns det som att den mest är till för att bevara en redan röd färg, men jag vet inte ? Tungan ute

Mvh Ellenfyrkant

natha-mjau
0

#6 asså den täcker ju utväxten tills man tvättar håret igen typ,
men det är ju mer som en inpacking.

tearsandrain
0

vart kan m,an hitta sådana färgbomber?

Clementinbarn
0

Jag var beroende av min röda färgbomb när jag hade rött hår, utan färgbomben så blev håret genast orange aktigt! Likadant när ja hade lila hår så behövde jag färgbomben för att hålla de lila istället för någon urtvättad ful färg! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

freeespirit
2

Färgbomb täcker inte upp för din utväxt, den behåller din röda färg röd då det enkelt blir orange och livlöst. Kan dock inte påstå att det räcker ett år (om man är knallröd) så en i månaden behöver man nog köpa, beroende på. När jag hade som rödast använde jag den som på rutin varje gång jag duscha, ibland skippade jag en dusch men inte mer än så. Dock är det den absolut bästa produkt jag använt till mitt hår för att bevara färgen röd. Verkligen prisvärd produkt, det ända du behöver göra att färga utväxten. 

Dem finns på nästan alla frisörsalonger. Revlon Nutri Color Creme heter den och finns i en mängd med Färger. 500 för rödlila hår och 600 för rött hår. Finns ju dock även till blond och svart. :)

Stars really can't shine without some darkness.