Färgningstips / Håret växer som ogräs
Hejsan!
Mitt hår växer bokstavligt talat som ogräs.. färgade om det för ca 2 veckor sedan och det är redan 1cm utväxt.
Brukar alltså växa ut runt 2cm VARJE månad.
Visst man ska inte klaga, men lite besvärligt att behöva färga håret varje månad för att det inte ska se dumt ut.
Är detta vanligt? :) Har någon mer ett hår som växer som tusan?
Färgningstips:
Men jag börjar med att säga att jag INTE tänker byta hårfärg.
Jag har nu ljusblont hår, som jag vill behålla. **Är mörkblond som min naturliga hårfärg.
**
Jag undrar om ni har ett bra tips på en färg som passar mig?
Har kört mycket med: Sandy blonde nutrisse 10.13
Eftersom den kändes skonsammare för att den inte innehåller blekningspulver.
Men anser att jag blir så orange i hårbotten av den och måste i slutändan ljusa upp med: Schwarzkopf blonde lightener L1
(Den nya som har kommit ut i schwarzkopf)
**Har ni ett bättre förslag på vilken blond färg jag bör använda?
**
**FÄRGAR ENDAST utväxten varje gång!
**
Mvh. Sanne & Djuren
Hej!
Jag tror det beror lite på hur många nyanser du vill ljusa upp. De ljusaste versionerna av Casting creme gloss ljusar upp 2 nyanser och är samtidigt en toning så att du kan få rätt färg. Uppljusningen är permanent men toningen som ger lite silvrig nyans (om du tar t.ex. light iced blonde) tvättas ur efter ett tag, men jag antar att du också använder silverbalsam.
Använder aldrig silverbalsam för att de ska torka ut håret :)
Och har mer normal ljusblond och inte platina hållet :) tycker inte om att ha icefärgad..
Mvh. Sanne & Djuren
Förresten casting serien gav mitt hår en blåfärg sist jag använde den.. så jag var tvungen att göra en avfärgning hos frissan. Vågar nog inte använda mig utav den produkten något mer :)
edit: var för ca ½år sedan det hände
Mvh. Sanne & Djuren
Ok,
Ditt hår såg väldigt ljust ut på bilden :)
Vet att Casting har honungsfärgade toningar med i blond-serien, som inte har de silvriga pigmenten utan mer åt koppar/ask hållet.
Ojjdå avfärgning t.om. där ser man, jag tycker däremot Casting tvättas ur lite för snabbt, men jag har dock inte använt det på mitt egna hår.
Ett annat tips om du tycker håret är torrt är impackning med färgpigment, det har däremot ingen uppljusande effekt. Personligen tycker jag Revlons är väldigt bra och där kan man också välja en färgnyans utan att det blir lager på lager.
De var de tips jag hade.
Lycka till.
Jag brukar använda en färg (blekning) som heter Mood's Ultrablond tro ja, är inte säker på vad den heter men den är väldigt vanlig. Borde finnas på dom flesta Ica eller liknande ^^
Mitt hår har iaf inte blivit nästan nåt slitet även om jag har blekt det i mer än ett år, och den ska göra så att det inte blir så orange/gult, men jag tycker att det blir liite för gult oavsett. Så jag har en inpackning och en toning som jag brukar ha ibland, dom sliter inget alls som silvershampo men de har också lila pigment som drar ur det gula.
Så några tips är Mood's Ultrablond, Revlon Nutri Color Creme White Platinum och Goldwell Soft Color Violet Blonde.
Okej :) ska titta närmare på de produkterna sen!
Mvh. Sanne & Djuren
Mitt hår växer också otroligt fort och jag har slingor i mitt hår. Denna utväxt måste jag också färga ganska ofta för jag blir galen på utväxten! Är mörkblond/brun naturell och har blekt slingor.
#7 Åh.. det är så frustrerande.. visst, det är kul att ha ett hår som växer snabbt.. men inte om man faktiskt vill se klok ut längre än 2 veckors tid *suck*
Mvh. Sanne & Djuren
#8 Jag hatar det! Speciellt med tanke på att jag tycker det gör förbannat ont att sätta sig hos frisören och fylla på slingorna och utväxten (håröm så det skriker om det, senaste gången satt jag och grät i stolen).
#9 Ojdå.. ska man vara fin så…
Men varför tar du inte och färgar det till din naturliga färg så du slipper bråka med håret om du är så känslig? :)
Mvh. Sanne & Djuren
#9 Jag trivs verkligen i blonda slingor och tycker att det har lyft mitt hår otroligt mycket. Det ser mycket mer livsfullt ut. Så även om jag varje gång säger: "Aldrig mer!" Så sitter jag förbannat i den där stolen igen efter några måndader och svär igen. För då är jag trött på utväxten.