Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1262 ggr
[Teddies matte]
0

Balsammetoden - en fråga

Har ganska nyligen börjat med BM, funkar att tvätta med enbart Balsam och hittils verkar allt bra, men det känns fortfarande som om jag behöver tvätta håret lika ofta som innan, skall man stå ut och gå med lite smutsigt hår en dag längre och det blir bättre med tiden eller finns det något annat man kan göra, alt. något man gör fel?

elinkw
0

Stå ut! Mitt hår blir nästan aldrig fettigt längre, underbart! De tar ett tag för håret att vänja sig, men de är så värt det! 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Zureel
1

Jag har dragit ner från att tvätta håret 3-4 gånger veckan till 1-2 gånger i veckan, även när jag tvättar håret känns det inte fett på samma sätt som det gjorde innan så försök härda ut lite.

Cordata
0

När jag började med BM metoden tvättade jag håret var tredje dag. Nu kan jag låta det gå fem dagar emellan ibland, så det är bara att vänja håret :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

mikkan01
0

Tror att man får härda ut lite tills håret har vant sig, jag själv kan glömma bort att tvätta håret för att det inte ser smutsigt ut längre….kan gå 2 veckor innan jag kommer på att det borde tvättas speciellt nu under sommarmånaderna så man passar på lite…😃

Känner du att du gör rätt så är det nog rätt, sköljer du med äcv i slutet? Det kan också dryga ut tvättarna..

~mikkan

Xristina
0

Jag lånar din tråd lite TS :) Hoppas det är ok.

Kan BM funka för mig som tappar en hel del hår? Har blivit extremt tunnhårig, och tycker att alla mina schampon och hårprodukter gör håret ännu ännu torrare och mer slitet. Använder aldrig hårtork eller plattång längre, vill bara ha tillbaka mitt hår.

mikkan01
0

#5 Skulle absolut kunna funka =) Många upplever dock tvärtom, att man börjar tappa mer hår med tanke på att man masserar in balsamet i hårbotten. Tror att många är för hårdhänta och sliter ur hår.
Tar man det försiktigt och inte gnuggar på så ökar blodcirkulationen som stimulerar hårväxten. 
Man får helt enkelt testa sig fram för att se om det är något för sig. 🙂

~mikkan

fidojunior
0

#5 Jag tror det är bra om du försöker ta reda på orsaken till varför du tappar hår. Jag upplever faktiskt att håret växer bättre sedan jag började med Balsammetoden, kanske pga. masseringen i hårbotten.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Halvdansken
0

Jag använder inget alls, inte Balsam heller, och har inte tvättat mitt hår på 4 år eller nåt. Bara sköljer det i vatten när jag duschar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.