Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 4736 ggr
[Kalastussen]
0

Tappar jättemycket hår

Dom senaste 2 veckorna har jag börjat tappa jättemycket hår, speciellt när jag duschar så kan jag bara dra och dra och det tar liksom aldrig stopp. Och nu börjar jag verkligen bli riktigt orolig :( jag använder inga stylingprodukter osv. Vad ska jag göra?

Mooniq
0

Äter du bra mat? Annars kolla B-vitamincomplex, Zink och MSM som tillskott.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

-Cissi-
0

Det kan bero på hormon rubbningar, stress, depression och som #1 sa att man inte äter rätt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Kalastussen]
0

Jag äter nyttigt och jag mår annars jättebra :) ska man gå till apoteket eller till nån hälsovårdsbutik och fråga?

Mooniq
0

kan kanske vara värt att ringa vårdcentralen och be dem ta lite prover för att vara på den säkra sidan.

Om du jobbar mycket så kan det vara stressrelaterat. 

Jag fick stressyndrom när jag var 24 år gammal för jag jobbade som en tok och hade hästar som krävde mycket tid + att det var en tid i mitt liv då jag oxå var partypingla varje helg.. Stressyndromet är kvar och jag tappar mycket hår i omgånger, skoven kommer ungefär med 17 - 18 månaders mellanrum… och jag är 47 år gammal numera…

har börjat äta B-complex (alla B-vitaminerna tillsammans) och zink och MSM och hoppas nu på att få bättre och kraftigare hårväxt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

-Cissi-
0

Om du är ute efter nått kosttillskott så kan jag varmt rekommendera stora hårkuren :) den är underbar, mina naglar är starkare och mitt hår har fått tillbaka sin tjockheat :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .