Jag tvättar håret en till två gånger i veckan med Balsammetoden.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Max varannan dag! om jag inte gjort något speciellt typanvänt spray eller liknande!
Men sköljer varje gång jag duschar….
//Odjuren
www.odjuren.com
1-2 gånger i veckan ungefär. Det beror på om jag smutsat ner håret på något sätt, då blir det att jag tvättar det då. Men annars blir det väldigt sällan oftare än två gånger i veckan.
Har jag t ex råkat få någon sorts Olja i håret på jobbet eller så så blir det en rejäl schamponering. Men det händer rätt sällan, tack och lov. :)
Men som nu när det är sommar och man svettas, tvättar ni ändå bara 1-2 gånger i veckan?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#6 Jag tvättar det bara 1-2 gånger i veckan året runt. Håret luktar inte och ser inte skitigt ut även om jag svettas.
#6 Det räcker med att skölja håret när man duschar eventuellt göra en sur Efterskölj mellan hårtvättarna så känns håret fräscht.
#7 #8 Aha, tack för svaren! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
1-2 gånger i veckan, med bara Balsam. Mer behövs inte :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
1-2 gånger i veckan här med…oftast bara 1 gång.
Under somrarna kan det faktiskt bli ännu mer sällan…=)
~mikkan
2-3 gånger/vecka ungefär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varannan eller var tredje dag :)
1-2 gånger i veckan, är för lat för att göra det oftare 😉
1-2 ggr i veckan 🙂
1-2 gånger i veckan.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Ingen som tränar här inne? Hur gör ni isf? Skulle gärna tvätta håret så sällan men det blir ju jättesvettigt efter att man tränat oså… är även hästtjej så då luktar det när man vart i stallet också:/
#17 Jag brukar inte tvätta håret när jag har tränat. Som sagt så är mitt hår rent ändå och luktar inte svett.
Håller också på med hästar. Har håret uppsatt och keps så att det ska lukta så lite som möjligt. Jag brukar låta folk stå ut med att mitt hår luktar lite, om jag inte ska iväg på en jobbintervju eller liknande. Då har jag inget annat val än att tvätta håret. Har tidigare haft turen att ha jobbat i ett stall och aldrig behövt tänka på att håret luktar.
#17 Duschar inte heller alltid håret efter träning. Om jag känner att det behöver fräschas upp så blöter jag det bara med vatten.
Innan,, tvättade jag håret med både schampoo och Balsam, nu gör jag det bara varannan dag :)
Måste säga att mitt hår är väldigt ''fint'', alltså det blir typ inte slitet å så (enl. vad jag fått höra):)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#21, som mitt då ;))
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Varannan dag. Egentligen för ofta, men det funkar inte att vänja till längre än så.
Jag har jättesvårt för att tvätta mitt hår så sällan som jag vill. Skulle vilja tvätta det 2 gånger i veckan. Men gör det nog 4 gånger… Men förut tvättade jag det varje dag så det är iaf en skillnad! :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus