Lockar och pappiljotter
Mitt hår är rakt. Platt, tunt RAKT. Det blir inget skoj av det! Inte när man vill köra 50's lockar! Så efter duschen igår försökte jag med pappiljotter (gjorde det någon gång för länge sedan och det fungerade bra, nästan FÖR bra). Delade upp håret, rullade pappiljotterna (sånna med kadborre, det var de vi hade hemma! Från typ 70-talet också..) och sen fick jag sätta klämmor runt för att få de att hålla sig kvar. Efter det hjälpte mamma mig med hårtorken, och där stod vi läääänge, och håret känndes torrt och fint när jag rullade ut det, men INGA LOCKAR! Det var fuktigt och platt. Vad kan jag ha gjort för fel? Var det för blött när jag hade i papiljotterna? (Det droppade ju knappast från håret, men det var väl ganska fuktigt fortfarande) skulle jag värmt det ÄNNU längre?
HJÄÄLP! 😭
Medarbetare på Skor iFokus
Förmodligen blev det inte helt torrt. Det är väldigt viktigt att det inte finns någon fukt alls kvar.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Hur märker man när det är torrt? För det kändes torrt när jag kände efter..
Det är lite knepigt, men man måste liksom gräva in figrarna i håret och försöka komma åt det hår som ligger närmast spolen. Viktigt är också att håret svalnat helt när du gör det, för annars kan det kännas torrt av värmen.
Du kan försöka sova med pincurls istället, vilket dessutom var vanligare på 50-talet :) Sök på youtube om du är osäker.
/Rebecca
Okej, tack :D
Det ska jag kolla upp, kanske funkar bättre på mig
Sov med det! jag vet att det inte är världens skönaste men resultatet väger upp det ! :) mitt hår blev superlockigt och då menar jag LOCKIGT (mitt hår är platt,rakt o omöjligt att få volym i annars) så prova det! :)
Men hur ska de hållas på plats när jag sover?
#6 ätt nålar i dem. Sådana som är till för spolar, som oftast är gjorda i plast. Sedan kan du linda något tunt tyg runt huvudet och fästa med hårnålar :) tunna halsdukar i polyester funkar fint.
/Rebecca
har inga nålar, heh… inget som jag kan linda heller utan att dö av värmen på kuppen!
Det finns nog på Kicks eller Åhlens för några kronor :)
/Rebecca
jag sov endast med dom rullarna, funka bra det med xD
Jag sover med några långa skum grejer man lindar håret runt och sen viker ihop den. Funkar super! Det enda som håller mitt hår lockigt en hel kväll, till och med lite vågigt/större lockar dagen efter.
Blir dock mindre lockar och inte "hollywood curls".
Någon som kanske har nåt tips om man vill ha stooora lockar som ger volym? Brukar platta jätteförsiktigt på lockarna annars för att få de lite vidare, men slipper helst det slitaget.
Aut viam inveniam aut faciam