Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 3431 ggr
Rwawr
0

Röd hårfärg, färgbomb, utväxten?

Förvirrande rubrik men ingen aning vad jag ska skriva hehe. 

Anyway, just nu har jag slingblonderat hår men ska färga det rött. Har köpte "garnier olia intense red" som jag ska testa. Och så har jag köpt en "Revlon Nutri Color Creme 500 Purple Red" Färgbomb eller vad folk nu kallar det. Men jag undrar hur utväxten kommer bli sedan? 

Menar om jag använder färgbomben på utväxten, vad blir det för färg? Färster det inte alls eller kommer det oxå bli rött? Hatar nämligen att färga utväxten och brukar oftast bara byta hårfärgen helt! 

Undrar även om ngn testat dessa produkter på slingat hår eller om ngn vet hur de kommer bli? Asså om de kan bli fläckigt/randigt?

Clementinbarn
0

Jag kan ju säga direkt att färgbomben inte fäster på utväxten så den får du tyvärr färga emellanåt! :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

spacesheep
0

Det beror helt på din naturliga hårfärg måste jag säga. Färgbomben ska i vanliga fall inte fästa på utväxten. Jag har däremot ljust och näst intill pigmentlöst hår, och för mig färgas även utväxten av färgbomben. Däremot håller en färgbomb inte alls färgen på samma sätt som en färgning gör, så efter några tvättar är min utväxt blond igen. Oavsett om den fäster eller inte på utväxten kommer du alltså behöva färga håret mellan varven. Färgbomben är bara till för att "fräscha upp" färgen ^^

Jag tror att ditt hår kommer bli lite randigt. Däremot kommer det bli mindre randigt efter att du har färgat det några gånger, färgen jämnar oftast ut sig efter ett tag. 😃

Rwawr
0

Tack för svar. 

Kan säga att håret inte blev randigt alls! Syns ingen skillnad alls på det färgade och utväxten, jätteskönt!

[Iyen]
0

Gött att höra :)