Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 5651 ggr
[Märkligt]
2013-05-19 13:39
0

Colour B4?

Jag undrar om det är någon här som har testat Colour B4? Har hört att det ska vara en väldigt bra produkt om man ska göra avfärgning hemma. 

Om det är någon som har testat, vet ni vart man kan få tag på den i så fall? Om den fortfarande finns på marknaden?

[Märkligt]
2013-05-20 13:22
0

Ingen?

brighter
2013-05-20 16:07
0

Finns på Lindex för 150:- tror jag. Åhlens också om jag inte minns fel.

MiaaiM
2013-05-21 13:43
0

Hej!

Jag har testat den. Jag köpte den på ICA Maxi för 139 kr. Den fungerade rätt bra faktiskt. Man kan köra avfärgningen upp till max 3 ggr efter varandra, det beror ju på hur mycket hårfärg man har i håret. I hårtopparna har man ju ofta fler lager med färg.

Sedan ska man helst inte färga håret direkt efter eftersom håret blir väldigt poröst utan i så fall tona det med en färg som håller typ 8 tvättar. Om man färgar det med en permanent hårfärg så kan resultatet bli mycket mörkare.

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[Märkligt]
2013-05-21 14:18
0

Jag testade det igår och det mesta av min färg försvann men det är fortfarande lite kvar så jag ska köra en omgång till snart! Men det dumma med mitt hår är den färgen som sitter kvar i är i mitten av håret typ… all färg försvann i både topparna och i botten men i mitten av allt så sitter det fortfarande kvar färg :(

MiaaiM
2013-05-21 15:41
0

Oj, ja det var märkligt, för mig var det kvar på hårtopparna! Du har inte blekt topparna nyligen eller så? Tänkte om det var därför!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

Wellcraft
2013-05-21 21:49
0

För mig fungerade inte alls trots att jag hade "special versionen" för mörkt hår.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Märkligt]
2013-05-21 21:58
0

#6 Hur många omgånger har du använt den? För ibland kan man få använda produkten två gånger, jag ska köra en omgång igen på fredag och se om allting försvinner. Jag har en bekant som brukar använda denna produkten titt som tätt och hon brukar använda det 3 gånger totalt för att få bort allting, och då använder hon ändå den starkaste för mörkt hår

Wellcraft
2013-05-21 22:05
0

En gång, kände inte för att använda den igen då den inte ens gjorde minimal skillnad.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Märkligt]
2013-05-21 22:11
0

Var du noga med att följa instruktionerna då? För det är väldigt viktigt att man inte låter tiden gå för långt när man har det i håret för då slutar dom molekylerna som är i fungera.

Wellcraft
2013-05-21 22:33
0

Ja jag läste instruktionerna noga osv, det fungerade helt enkelt inte på mitt hår tyvärr :/

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund