Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3288 ggr
Wony
0

Hur ofta kan jag färga?

Jag har halkat efter i mitt "färgningsschema" pga olika anledningar, utväxten börjar gå mig på nerverna, så skulle vilja färga så fort jag kan, men om en månad skulle jag behöva färga igen (rättare sagt tona, då jag inte vill ha just den färgen/nyansen mer än ganska temporärt). Är det på tok för tätt inpå att färga nu, tona om fyra veckor och sedan färga igen ca fyra veckor efter toningen?

spacesheep
0

Så länge du tänkt tona ditt hår mörkare sen, och ingen blekning är involverad i processen så tycker jag inte att det är för tätt inpå! Fyra veckor brukar man rekommendera mellan färgningar 🙂

Wony
0

Jag brukar vänta 6-8 veckor mellan färgningarna, men nu är det mer än 9 veckor sedan sist. Nu använder jag Garnier Nutrisse 5.3, men jag skulle vilja tona det något mörkare, och ev. med mer mörkröda toner. Men sedan vill jag ju tillbaka till min nuvarande färg, om det går. 🙂

Ett alternativ är att jag kör med slingor i de toner jag vill ha, och nöjer mig med det. Men om jag färgar och tonar så borde det inte slita så fasligt på håret då?

spacesheep
0

#2 Nej det borde inte slita mycket alls av att du färgar det nu och tonar det senare. En toning är ganska mild för håret ändå! Däremot så kan du ju inte vara 100% säker på att all färg från toningen går ur senare, och då kan det bli trixigare att få tillbaka din nuvarande färg som är ljusare. Skulle gissa på att några reflexer/nyanser från toningen kan stanna i ditt hår senare, men förhoppningsvis försvinner de när du sedan färgar det :)

Wony
0

Jag har ju en ganska kort frisyr, så eventuella konstiga toner som inte försvinner kan jag nog leva med. Men jag hoppas ju på att färgninen täcker över det åtminstone lite. :)