Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3653 ggr
HUMAN0ID
0

Nästan vitt hår

Hej! Jag håller på med det värsta jag gjort i hårväg: försöka få håret nästan helt vitt. Jag har blekt det två gånger och har nu någon ljus/orange färg. Blekte senast igår och det var väldigt orange, nu är det lite mindre men inte alls mycket av det oranga försvann. Vill inte bleka mer eftersom det ändå känns som att det inte hjälper. Tvättar med silvershampoo som får sitta i ungefär 10 minuter ca 1 gång i veckan.

Funkar det att lägga en ljus toning i håret för att få¨bort dom gula/oranga tonerna? :)

HUMAN0ID
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut just nu! Lite ljusare än på bilden.

kerlak
0

Du har alltså blekt det där håret 2 gånger.. hur mörk var du innan? Och vad blekte du med för blekning? 

En ljus toning, t.ex. sunlight /18 skulle dämpa det orangea och göra håret mer åt det kalla/bruna hållet.

Har du otur kan du inte bli mycket ljusare innan det går av..

HUMAN0ID
0

Ja jag har blekt det med långt mellanrum så det fick vila. Hade mörk lila och under var det orange/rött. Blekte med jane hellen mood ultrablond för mörkt hår.

Låter det vila just nu innan jag ska göra något mer med det, så får gå runt med denna färgen ett tag till. Tänker nog testa en ljus toning, vill inte bleka mer då det känns som att det inte hjälper så mycket mot det oranga.

kerlak
0

Din plan låter bra.

spacesheep
0

Tycker också att lägga en ljus toning låter som en bra idè! Välj en lite askigare ton för att få bort de orangea nyanserna. Får du en bra bas så kan du ju fortsätta med att bleka slingor för att få håret ännu ljusare sedan, då slipper du de där kycklinggula perioderna och kan se fin ut genom hela processen 😉