Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 2214 ggr
Woodalchi
0

Tips på presenter för en frisör/hårstylist

Hej ^^
Det är så att min pojkvän jobbar som frisör och hårstylist, och jag skulle gärna vilja motivera honom & visa support genom mer än med ord. 
Han har långa arbetsdagar samtidigt som han går en utbildning för att lära sig mer, och det är svårt att finna tid att träffas då han på senaste är väldigt trött & utmattad också. På de få dagar han är ledig eller jobbar/studerar kortare dagar behöver han vila upp sig.
Jag är förstående och vet att han gör detta för att kunna uppfylla sina mål i hans karriär. Jag uppmuntrar honom att göra sitt bästa, ta hand om sig själv och vila, äta och sova ordentligt. Talar om för honom att jag respekterar hans val och finns här för honom. Och han uppskattar detta. Men eftersom vi inte bor tillsammans, så skulle jag vilja ge honom något som påminner om mig och samtidigt är något han har användning utav. 

Så vad kan man ge någon inom detta yrket?
Skulle hårtidningar eller böcker vara en bra present för inspiration och ideér?
Eller något annat som inte är specifikt för yrket utan för hans andra intressen eller något som kan hjälpa honom?

Alla förslag är bra förslag & jag skulle bli så glad för hjälpen! :)

Tillägg: Självklart supportar han mig med det jag gör och visar att han tänker på mig även fast tidsbristen gör det svårt att träffas. Han har tagit mig ut på dejter även fast han jobbat 15 timmar samma dag, gett mig presenter för det jag sysslar med & som påminner om honom, och gjort så mycket för mig, så jag vill kunna göra något för honom också! ~