Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5153 ggr
Sparklingponi
0

Pastelliga färger!

Hej!

Jag vill färga håret ljust rosa, lila och turkost.

Har hört att Manic Panic är bästa alternativet?

Jag har nu färgat rödbrunt hår och måste därför bleka det, ellerhur?

Hur länge kommer färgerna att vara "fräscha"? Kommer det att bli konstigt när det sköljs ur efter nån vecka?

Är det någon som har pastelligt hår och som kan beskriva lite hur man får bästa resultatet?

Tack så mycket :D <3

JossanH
0

Jag ska färga pastell lila och lite åt det mer vanliga lila idag. Blir inte hela håret men har kollat runt på youtube och fått många bra tips! Den här är bra: http://youtu.be/oajKOKXR8sU

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loxy
0

Jag hade pastell-rosa för ett år sedan. För att en sådan ljus färg som pastellfärger ska fastna i ditt hår måste du ha väldigt blekt hår. Det går också tyvärr ut ganska snabbt, men jag använde inte Manic Panic då utan Directions. Jag har hört att Manic Panic ska hålla bättre. Köp flaskan inte burken för Manic Panic färgen i  flaskan håller 30% längre. Jag köpte flamingo pink (som är ganska mörkrosa) och blandade ut det med Balsam. Desto mer Balsam du blandar ut det med desto ljusare blir färgen.

Sparklingponi
0

Tack för hjälpen!

#1 Får man se en bild? :D

Min syster gillade idén så jag använder henne som försökskanin innan jag testar på mig själv.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första försöket blev såhär. Sambon gillade det inte och tyckte jag skulle ha i mer färg….

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
1

…så det slutade såhär… Grön/blå och lila. Är inte nöjd med att färgen inte tog alls på utväxten så funderar på att bleka hela håret o bara köra pastell.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[trashclown]
1

Vet inte om någon skrivit det redan. Men om du vill att färgen ska sitta lite längre, så ta helt enkelt en mörkare ton. Den kommer tvättas ur och bli mer 'pastellig' efter några tvättar.

JossanH
3

Nu har jag helt pastell lila. Var tvungen att bleka allt för att färgen ska fästa men den släpper väldigt lätt. Ska göra som många andra verkar göra som kör pastellfärg- ha i lite färg i balsamet så att man bättrar på färgen vid varje tvätt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sparklingponi
0

#7 Snyggt! Sådär vill jag ha fast typ rosa lila och turkost. eller nåt XD

IceTee
3

jag Färger i för sig mitt hår knatt rött, men slänger i en toning från Manic Panic då och då för att få lite lyster i det! 

Och där gäller det: ju längre du har i det- desto längre sitter det kvar!

satt 5h med min toning, och den håller fint! Fast bara på det redan blekta håret, mitt naturliga blonda hår fungerade det inte på alls

men testa det, att ha i färgen längre helt enkelt!

Medarbetare på Skor iFokus