Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5960 ggr
Wanzel
0

Mörklila?

Godkväll!
Nu behöver jag lite hjälp när det gäller Färger. Jag är ute efter en ganska mörklila nyans på håret. Lite såhär, fast det skulle kunna vara någorlunda mörkare.

Jag har färgat håret innan med Directions Plum, på blekt hår, men den färgen blir alldeles för "lysande", vilket jag inte vill ha. Vill att det ska vara mer matt, och dessutom är Plum fortfarande för ljust. 

Jag hade ganska mörkbrunt hår och prövade att ha i Schwartzkopfs "Live XXL Mystic Violet", då den såg ut att vara det jag var ute efter. För att göra en lång historia kort: Har just nu röd utväxt och håret skiftar i rött.

Så har ni några tips på hur jag kan uppnå en mörklila nyans? Och vill INTE ha så att det bara skiftar, utan det ska synas att det är lila.

Laeikinois
0

Directions kan man blanda, så blanda lila med t.e.x svart nyans och sen färgar håret med, då borde du få en mörkare nyans. det bästa tipset jag kommer på nu. kolla även med stargazer.

http://punkmorsan.blogspot.se/

"Vi lever som odödliga, men dör som dödliga."

/okänd

Wanzel
0

Har prövat att blanda Directions en gång. Färgen blev brun.. :(

Wanzel
0

Bumpar tråden och hoppas att någon kan hjälpa till!

Jag hittade den här bilden, och tycker att den nyansen är supermysig! Typ perfekt, haha. 
Bilden är ifrån en blogg, och hon skrev att hon hade rött hår, och färgade över med Schwarzkopfs Brilliance Luminance i färgen Ultra violet.

Har ingen lust att bleka håret, för att färga det rött, för att sedan lägga på lila. Någon som har något tips på hur man får den nyansen? 😛
Hennes skiftar någorlunda i rött, vilket inte behövs för min del.