FÄRGA CRAZY RÖTT
Hej! Jag var mörk rödhårig härom dagen men har börjat bleka ner mitt hår för att kunna slänga i Directions poppy red idag är det tänkt.. Då jag kollat runt lite på inläggen här så finns risken att poppy red blir rosa?
OM det skulle bli rosa, kan man köpa Directions pillarbox red och tona över? Eller måste jag börja om från början med blekningen?
Kan man även blanda dom röda färgerna hur som helst för att få en fin röd nyans i håret? Läste att någon blandat både poppy red och pillarbox red och fin en sjukt fin röd färg :) (Just nu är jag gul i huvudet vilket känns ruttet för påsken är över! ;)
Tacksam för alla svar…..

kolla upp special effects istället. bättre färg, bättre hållbarhet.
Okej tack, det ska jag göra! :)
Håller med om att Special Effects är bättre. Kan även tillägga att det är fullt möjligt att blanda olika nyanser av Directions, special effects, Manic Panic eller liknande för att få fram den nyans man är ute efter. Det rekomenderas ofta att bara blanda ifrån samma märke, men har personligen fått bra resultat när jag blandat special effects med Manic Panic med. Om det skulle bli rosa är det bara att tona över med en mer orangeröd toning för att få en rödare färg, så du behöver inte bleka igen.
Okej, tack!! :) Just nu har jag provat på Directions poppy red vilket blev en cerise/röd nyans ute i solen.. Jag gillar den men när den börjar bli urtvättad så blir det nog att prova en lite rödare röd istället. :)