Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 1945 ggr
gickan87
0

Bleka rött hår?

Kan man bleka rött hår? Hur blir resultatet? Vill få ljusare hår och färga över det röda med violett efter blekningen. Blenkning/blondering är samma sak väl?

MVH Erika :)

zuperzero
0

Det lär funka bra om du ska färga över det sen! 😉 när man bleker rött hår (blodrött) brukar det bli rosa och det är svårt som fan att få bort, om man har tänkt sig att bli blond alltså, men idé borde nog gå utmärkt!

zuperzero
0

Blondering, avfärgning och blekning är alla tre samma sak om blonderingen innehåller blekningspulver, annars är blonderingen en "blond hårfärg". 🙂

gickan87
0

#1 Okej, då törs jag kanske chansa :) #2 Läste på förpackningen "bleker 5-6 ggr utan att lämna gulaktig förg". Men kan man bleka och sedan färga över på en gång?

zuperzero
0

Ja, det funkar bra! 😃 lycka till!

gickan87
0

Härligt. Då får det bli efter helgen :D

gickan87
0

Hmm på förpackningen står det att man absolut inte ska blondera hår med permanent hårfärg, vilket jag har. Törs man prova ändå?

spacesheep
1

Ja det funkar! Blekningen sägs bara fästa lite sämre om man har färgat hår, vilket jag dock inte har märkt. Go ahead vetja, tror inte att mycket kan bli fel :)

gickan87
0

#7 Okej, tack för svar! Är dock lite nervös för hur resultatet kommer bli. Passar inte i svart ifall det skulle gå åt skogen ^^

zuperzero
1

Tror att det står så för att färgresultatet sällan blir snyggt, men du ska ju ändå färga över sedan, så då spelar det ju ingen roll om det blir oranget och fläckigt. :p

gickan87
0

Nu frågar jag igen på tisdag är det äntligen dags. Är rätt nervös ^^

Efter blekningen ska man ha i det där eftervårdande före färgningen eller efter?

Måste man vänta till håret torkat för att kunna ha i färgen?