Rosa dip-dye, tips? :)
Jag funderar på att fixa dip dye nu till sommaren i pastellrosa, eller möjligtvis ljuslila. Jag har därför några frågor..
- Går det att fixa själv så det ser snyggt ut? Jag gillar inte när det doppade håret är helt rakt, liksom färgen helt plötsligt går över i ett streck - utan det ska vara mer "ojämnt".
- Vilken färg är bäst att använda för ett pastellfärgat resultat? Var köper man den? - Vill helst ha så billig färg som möjligt, men som samtidigt ger fint resultat.
- Hur länge håller färgen? Mina längder är redan blekta (brukade blondera men har slutat med det, så man kan väl säga att jag har dip dye i platinablont hår nu) så jag antar att när den rosa färgen går ut så återgår håret bara till att vara platinablont?
- Vad tror ni blir finast - rosa eller lila? Jag älskar rosa och tror att det är mer "jag", men å andra sidan vill jag inte se för Barbie-aktig ut liksom. :/
1. Jag gjorde dip dye idag på mig själv genom att följa hur denna tjejen gör då jag inte heller ville att det skulle gå rakt av eller så. http://m.youtube.com/watch?v=90R0Ojubfrc 2. Stargazer har väl ljusrosa att köpa men jg gillar bäst Manic Panic, finns att köpa på nätet, tex på shock. Minns inte om det finns ljusrosa, om det inte gör det så är de bara att blanda ut med lite Balsam så att den blir ljusare, vet att min syster gjorde det fast med blå färg :) 3. Stargazer är bara toning och håller väl några duschar typ, Manic Panic håller längre men exakt hur länge är olika för alla. Färgen går dock inte ur helt till 100% men topparna på håret klipper man ju bort med tiden iaf :) 4. Ta rosa om du tycker om det! Tror det blir fint vilket som! ^^
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#1 Tack så mycket för svaren! Jag tänker bara att rosa bleks och kanske blir åt det orangea hållet? Lila kanske blir mer grått… Åh, vad svårt! Jag får tänka på saken… 🙂
#2 Jag har haft både rosa och lila hår och det har inte blivit varken orange eller grått ^^ Men man kan väl aldrig vara helt säker på saken!

special effects toning är mycket hållbarare.
#4 Tack för tipset!
L'oreal har pastelltoningar i sortimentet nu, iaf här i UK :)
#6 Åh, måste kolla upp!
#7 #8 Har sett dom i Sverige också tror jag! Så dom borde man ju kunna hitta 😉