Orange till gyllenblond
Hej, jag har precis avfärgat mitt hår för 2 dagar sen, och de är för tillfället oranget och jag skulle vilja bli gyllenblond typ! :)
Bästa tillvägagångssätt (inte frisör) som är hyfsat billigt ändå vill jag har tips på!
Jag lägger in en bild på mitt hår och det jag vill ha! :)
Det är jättesvårt att ge råd. Det jag tänker på är att när man gjort en avfärgning så är håret väldigt poröst och de brukar rekommendera att man tonar först. Håret kommer att sluka färg och om man färgar med en permanent hårfärg så kan resultatet bli mycket mörkare än vad som var tänkt.
Blev snarare så att hela min hårbotten (typ 10cm ut) är jätteblont nästan platina och resten är ljus ljus orange och håret är …ser ut som ett troll ska våra mitt hår som om de vore en bebis nu :(
Oj, ja det bästa är nog att låta håret vila. Du kan alltid göra en hårinpackning. Antingen med en du köper eller en oljeinpackning. Jag gör det ibland med olivolja och mitt hår blir alltid mjukt och fint efter det.
Det är skitsvårt att få ett jämt snyggt resultat, jag kämpade länge men gick till slut till frisören. Dom kunde inte ens få det perfekt efter jag failat så mycket haha..
Så gå hellre till frisör för att få det blont och färga sen utväxt hemma. Be frisören om råd om vilken färg du kan lägga i hemma.
Och sist; Silvershampoo är din vän! ;) och inpackning! Aussie 3 minute miracle är jättebra, jag använder "Long locks in need of love" tror jag den hette.
Kika på rusta och liknande så blir den hela 30 spänn billigare :)
Aut viam inveniam aut faciam
#5 Åh, tack så jättemycket för tipsen! :)
Men silverschampo, hur dyrt är de?:)