Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1817 ggr
[Kajsa91]
0

Blir inte blondare?

Försöker få mitt hår helt blont (hade mörkbrunt underhår och resten blont innan).
Har blonderat ett antal gånger. Nu sitter jag med det i håret igen, bara på det oranga/gula, men det ser inte ut att ha blivit ljusare fast det varit i 35 minuter.

Finns det en gräns? Att det inte går att få ljusare? Är de sista gula mycket svårare att få bort bara?
Första gångerna märkte man ju jättestor skillnad, men känns som detta är extra jävligt.

Några tips?

Afturelding
0

Eftersom att det bara är underhåret kanske det inte är hela världen om det är lite gula skiftningar ett tag? Jag menar, det är klart att det kan vara irriterande, men det syns ju ändå inte så mycket. Hela håret är ju inte gult i alla fall.

Låt håret vila ett tag mellan du bleker, och använd silverprodukter. Vill du inte ha silverschampoo av någon anledning så kan du köpa en vit toning, det är i princip samma sak men kan ge ett snabbare resultat :) Jag gillar Directions vita, mycket för att OM håret skulle börja skifta i lila så försvinner detta ganska fort med den toningen. Har du tur kanske du inte behöver bleka mer om du använder den istället ett par gånger, men det beror på hur mycket gult det är.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
0

Använd aldrig blondering längre tid än vad som står på förpackningen! Testa istället silverschampo efter för att få bort gula/orangea toner. :)

mandariiin
0

du kan inte bleka bort gul/orange ton. det måste du pigmentera. (använda en färg för att "slå ut" det gul/orangea)