Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 2846 ggr
flatkamrat
0

akut hjälp please?

Hej allihopa jag behöver något råd här direkt om vad jag ska göra. Jag bor i göteborg men är just nu i stockholm tills tisdag. I göteborg satte jag in hårförlängning med microringar på en salong och frisören sa att de kan kännas lite i två dagar ungefär eftersom man inte är van, nu har jag haft det sen i tisdags o en av slingorna gör riktigt ont, smörjde in den med Olja för att den skulle lossa lättare men nu är det så att jag har fått vattenblåsor med lite gult i och är helt illröd i hårbotten där slingan satt. Har även ont på några andra slingor men jag vet inte vad jag ska göra? Är de farligt? borde självklart ringa frisören som gjorde de men behöver veta om jag ska gå till någon frisör akut imon som kan hjälpa mig.

ps, haft sån här hårförlängning innan utan problem!! 

tack på förhand..

OneSound
0

Har ingen egen erfarenhet, men det låter som hon gjorde fel på något sätt om det gör så ont!

Ta kontakt med dom och begär tid samma dag, alternativt snarast möjligt.

Aut viam inveniam aut faciam

flatkamrat
0

okok tack för hjälpen, befinner mig i stockholm nu och åker inte hem till göteborg förän på torsdag kväll men tror du att man kan vänta tills dess? är så rädd att det blir värre och sprider sig eller något..

OneSound
0

Kan nog bli värre.. :/ men känn efter och håll koll på hårbotten, ta en bild på de som vart en blåsa om din frisör du gick till vill se nån! Om de blir värre får du nog lov till att höra om någon frisör i sthlm kan hjälpa dig.

Lycka till! :)

Aut viam inveniam aut faciam

-Idaoh-
1

Det låter helt galet , micro ringar spänner första natten sen känns dom inte ! Gör de ont en längre tid är de för att din frisör/hårförlängnings tjej (?) satt de för högt upp på håret så de spänner vilket kommer resultera i att flera hårstrån i microringen av ditt egna hår slits ut från roten .

Om du är i stockholm , gå till Irga på Kammakargatan 40 . Om du vet var tajmahal är så är det precis runt hörnet . Från åhlens går man rakt upp på drottninggatan i riktning pub och vidare , sen direkt innan tajmahal som ligger på höger sida så svänger man in på kammakargatan :)

Ska finnas en hårsalong som heter något i stil med "karls hår" eller nått sånt , där inne finns en afrikansk tjej vid namn Irga , låt henne ta en koll på microringarna och bedömma . Hon är jätte duktig !

Lycka till :)

flatkamrat
1

Ja tusen tack för era svar tjejer, men kunde inte vänta så länge svullnaden har spridit sig så fick låna en tång på hotellet så min vän sitter nu och plockar ut allting, har tagit kort och sparar håret och tar med mig det tillbaka till frisören för ja ska ju inte behöva betala typ 2500 för något som inte ens håller i en vecka.. och om det skulle vara allergisk reaktion från microringarna så borde dem väl varna om det innan typ? eller fråga om man är känslig eller något. Jag har haft detta förrut utan problem dock ej hos denna frisören och inte samma microringar.. får hoppas att svullnaden gått ner lite under natten annars greppar jag ditt tips och kilar över direkt till den salongen! :)

tusen tack för hjälpen!

-Idaoh-
0

Har aldrig hört att microringar är allergi framkallande då de inte vidrör huden , jag tror mer på att microringarna är felplacerade / i för tunna slingor att de inte orkar bära slingorna .

Kan du fota en slinga om du fortfarande har i någon och lägga upp ?