Hårborste?
Ska köpa ny hår borste och vill ha en riktigt bra för ett rimligt pris.Jag sparar till långt så vill inte han en som sliter på håret.Fins det någon hårborste/kam som kan göra så att håret växer snabbare eller är det bara ett drömmande att det finns?Har också mycket elektriskt hår och vill inte ha det så är det pga vädret eller fins det en borste som kan motvärka elektriskt hår.Vill gärna hitta en borste/kam som fyller så många av dessa krav som möjlig vet någon om denna dröm borste finns?
MvH W1
Bella Bengtsson
Jag har upplevt att borstar med bla. svinborst tar mer hand om håret, och därför växer håret bättre på mig. Borstar med plastpiggar (sådana som säkert alla har) sliter på håret. Men du får prova dig fram :)
Du kan också gå in på t.ex. Kicks och fråga dem :)
Tack ska fråga dem
Bella Bengtsson
Svinborst är precis som #1 säger bättre för håret än vanliga borstar. Jag har köpt min på Åhlens och tycker att deras borstar håller flera år längre än de min mor köper på Kicks.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Säger också svinborst! 😃
Dom är sjukt bra! Jag har en, min syster har 2 och mamma har en hon också!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag har väldigt elektriskt hår och väldigt slitet , och jag föredrar svinborst över alla borstar !
Fast det jag tycker är lite tråkigt är att det tar bokstavligen ÅR att borsta ur tovor jämnfört me en plastborste 😃 Så får jag nån liten tova så kör jag först med plastborste på tovan och sen svinborst över hela :)
Tror min gick på 99 kr på Kicks , väldigt värt !
Funkar svinborst på lockigt hår? 🙂
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Svinborst är lätt de bästa jag haft till mitt hår!
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Jag har inget supertips, men några tankar.
Svinborstborstar har den goda egenskapen att de fördelar hårbottnens oljor jämnt över hela håret, vilket gör att håret känns friskare och är mindre statiskt.
Många med långt hår tycker om TangleTeezers och upplever att de är snällare mot håret än vanliga borstar. Jag ägen ingen men har funderat på att skaffa en, för de flesta verkar tycka att de är värda pengarna. Länk
Själv har jag en Vogetti 970 som jag är väldigt nöjd med!
Vilka bra tips, jag behöver en bra hårborste och ska testa en svinborste och TangleTeezers lät också värd att prova. :)
Svinborste gjorde mitt hår statiskt och den borstade inte igenom håret ordentligt tyckte jag. Nu har jag en paddelborste som jag gillar men jag borstar sällan håret.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg