Blå dip dye!
Hallå där! Jag har nu sedan en tid tillbaka önskat göra något med mitt hår… Önskat färga det blått. Nu när jag har en grön tumme till att göra det från mamma så tänkte jag absolut göra det också. Har inte tänkt att färga hela håret då, utan göra dip dye. Jag har blont hår egentligen men har sedan en vääldigt lång tid tillbaka färgat det hit och dit, just nu har jag någon slags mellanbrun hårfärg. Så mina funderingar kring det hela är egentligen om jag behöver bleka topparna innan jag färgar det blått? Vill ha en ganska ljus blå, känns annars som att det blåa inte kommer fram så mycket till det bruna, men det kanske bara är jag som har den bilden? Så ni som kan det här, vad tror ni blir bäst? Sen, ska jag tona eller färga? Vad sitter bäst? & sen tillslut, vilken blå färg/toning är bäst att använda? Märke då alltså. Tack på förhand! :)
Blek topparna och använd dig av en toning. Jag själv hade en toning från Manic Panic man kan beställa på nätet eller köpa den i en shockbutik :)
Beror mycket vilken blå ton du vill ha :D finns många extrem märken, bland annat Directions, stargazer, Manic Panic som nog är lättast att få tag på i Sverige ^^ tror folk börjat ta in special effects som är lite dyrare :) Ta och sök på dessa märken på Google så borde färgkartorna komma upp så du kan välja vilken nyans du vill ha! Sen som #1 sade blek topparna. Det ultimata om man ska färga en blå färg är att ha så ljust hår som möjligt och försök se till att inte ha några gula toner kvar i håret så använd silvershampo i topparna också så färgen sedan blir så klar som möjligt :)
Tack så mycket för era svar! Hjälpte mycket! :D
Det blev Directions hårtoning Midnight Blue och ivrig som jag var så åkte jag ner till stan och köpte den lilla burken direkt!
Första gången vi färgade blev det olika skiftningar i grönt, antog att jag inte vågat ta i så mycket i första färgningen så färgade en gång till dagen efter och taada! Slutresultatet! Rätt nöjd ändå… ;)
Valde att ha mörkare blått än vad jag önskat eftersom att det blåa åker ur lätt, så kommer nog få den ljusa tonen senare. Om jag pluggat in det hela rätt(;
Gud vad snyggt det blev!
nice!!! 👍
Skitfint :D
Gud vad seg jag är på att svara men tack! Verkligen!😃
#8 Jo, jag märker nu i efterhand att den börjar bli grönare i skiftningarna, speciellt ute i solen. Kanske inte den bästa, men det var en snygg blå i färgen så länge det varade! (;