Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 880 ggr
rudyC
0

fäller värre än min hund!!

som sakt jag fäller som en hund och det är inte lite hår som åker av huvvet kan nån hjälpa mig innan man blir flintis??

färgar inte håret eller håller på med det annat än borstar och tvättar…

Clementinbarn
0

Det kan bero på stress?
Eller om du varit med om något "traumatiskt" dom senaste 2 åren så kan det visa sig nu också då genom att du tappar mycket hår. Kan låta lite konstigt men de sa läkaren till mig när jag gick dit för just de problemet du har nu!
Annars kan det bero på hormoner eller nån vitaminbrist och det kan du kolla upp hos en läkare med hjälp av ett blodprov. 😮

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

rudyC
0

hum okej … låter ju inte kul…

Clementinbarn
0

#2 Mina kompisar trodde att ja va sjuk för att ja tappade så mycket hår. Jag slutade med ppiller, gjorde test hos doktorn, kände mig stressad för att jag tappade massa hår och tappade säkert mer hår för att jag blev stressad över det så jag försökte lugna ner mig över det hela och så åt jag också vitaminer för hårets skull.

Sen klippte jag håret kortare för att de skulle kännas tjockare och efter typ 1,5 år så blev de plötsligt bättre. 🙂

Så att veta exakt vad det beror på är nog svårt, men det kan också vara bara en liten period. 🙂

rudyC
0

ha… på pricken så som ja känner nu… det e ju bara ett hamsterhjul
ja får väl vänta ut det så får vi se…

Clementinbarn
0

#4 Jag hoppas att det går över för dig! 🙂
Något annat som kan orsaka håravfall är ju om du väldigt snabbt har gått ner mycket i vikt eller också om du äter lchf. 
Mamma försökte få mig att börja med lchf av någon anledning men sen ångrade hon sig för att det kunde få en att börja tappa mer hår.

Se till att du får i dig dom vitaminerna du ska och sen ta bra hand om ditt hår och försök att inte stressa upp dig så går de säkert bra! 🙂

rudyC
0

tack =)

nån som har koll på vad för kosttillskott man kan peta i sig som e bra ?

Alvirpo
0

Min syster har en sjukdom (alopecia) som gör att hon tappar hår i perioder, hon har två gånger tappat nästan allt hår. Just nu har hon bara en kal fläck i nacken och en i pannan. Sjukdomen uppstår vid chock eller stora förändringar i livet. Min mammas kollega har samma sjukdom, hon fick det när båda hennes barn var nära att dö. Och känner två personer utan hår alls, pågrund av denna sjukdom.

Tror inte du har denna sjukdom men ville ändå berätta om den. Så du är inte ensam om att tappa hår. (Vi åker även på läger varje år där över 50 alopecia-drabbade barn/vuxna med familj träffas)

Clementinbarn
0

#6 Här kan du läsa lite om håravfall t.ex. http://www.poseidon-kliniken.se/om-haravfall/ De är bara att klicka sig runt och dra åt sig den informationen man behöver. Här är lite olika tillskott http://www.lifebutiken.se/life/produkter/har_hud_naglar/Har__Hud__Naglar.ecl Själv åt jag panto-3 ett bravtag :)