Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1825 ggr
Chompen
2013-04-06 19:50
0

Tunt hår

Shobre folket! Är en flicka på snart 15 år. Har ganska lockigt hår, vilket jag haft hela mitt liv och så. Dock så är det inte sådär tjockt och fint som andras. Utan det är jätte tunt och trassligt. Folk har frågat om jag tunnat ut håret och massa. När jag plattar det så blir det typ inget kvar av håret haha cx Så blir jäääätte tacksam över lite tips till tjockare hår.

Funderar starkt på att klippa det snart. Kommer klippa kort (typ sidecut) på ena sidan och sen en ganska lång lugg på andra haha, dock kommer håret att plattas då. Men vill ju att det ska få lite volym och vara tjockare ^^

Thildalulu
2013-04-06 19:59
0

Du kan ju tupera de så de och ha hårprodukter så de blir lite mer fluffigt typ.. Och tänka på att inte slita på de i onödan, om du tänker platta håret så kan jag ju säga att DET SLITER och slitet hår blir ofta tunnare ^^

Clementinbarn
2013-04-07 11:13
0

Gör enkla saker, blåsa håret uppåner kan ju tex skapa fluff men det sliter ju också såklart.
Använd volym schampoo, torrschampo kan ju ge volym och även volympulver i en liten rosa förpackning från proffs fungerar.
Annars så kan du ju som #1 säger, tupera. 
Platta sliter ju väldigt mycket om du ska hålla på med det dagligen så det skulle jag skippa om jag vore dig. 😉

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

-Idaoh-
2013-04-07 19:59
0

jag rekommenderar hellre osis+ volympulver och flaskan är röd och kostar lite mer än proffs men osåvärd ! har nog aldrig använt en produkt så mycket ! man behöver bara ta en "upp puff" med handen så är volymen tillbaka :)

http://www.lyko.se/sv/artiklar/harvard/styling/volympulver/schwarzkopf-osis-dust-it-puder-4.html

Chompen
2013-04-16 22:10
0

Tack tack för svaren! Ska råd fråga frisören också om jag nu ska klippa mig. Jag plattar nästan aldrig längre, men om jag ska klippa så kort så måste jag nästan det haha. Men då blire nog att platta ena dagen o bara borsta igenom nästa dag ^^ vill undvika att slita håret. Jag ska kolla upp de shampo'n ni rekommenderat. Får väl tjata på mamma att prova något nytt :)