Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2424 ggr
Rocky-Malin
0

Askblondfärg eller silverschampoo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försöker nu gå från mörkt permanent färgat brun till en askblond/askbrun som jag är naturligt.

Men behöver hjälp har på denna bild blekt håret två gånger med MOODS ultrablond xtrem som ska va för mörkt hår och har fått detta resultatet.

Tycker det är för oranget och vill ha en askigare blond men vad är då det bästa att göra, lägga över en askblond eller börja med silver schampoo?

Rocky-Malin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade isåfall tänkt mig denna askblonda

[amysmatte]
1

Ditt hår är alldeles för mörkt för att färgen ska göra skillnad. Silverschampoo tar ju bort gula toner i redan blont hår, det färgar ju inte håret ljusare. Jag tycker att du ska slinga ditt hår i några omgångar innan du lägger pengar på onödiga hårfärger som inte kommer göra skillnad. Sen kan du färga eller tona ditt hår i den färgen som du önskar.

Det är vad jag tror är bäst!

Rocky-Malin
0

Funkar det att lägga på Ask brun istället eller kommer det inte heller ta sig?

[amysmatte]
0

Jag tror faktiskt att du måste få håret ljusare. Nu är ju inte jag någon expert men jag hade nog ljusat upp håret lite till innan jag färgade det till den färg jag vill ha :)

Rocky-Malin
0

Okej tack så mycket :)

zuperzero
0

Tror samma som amysmatte. 🙂 lycka till!

Timmorn
0

haha du har precis samma rödfärg som jag VILL ha naturligt med långt hår men inte fick. Och fan nästan aldrig får när jag färgar heller, blir alltid fel rödfärg.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings