Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1517 ggr
stinakkarlsson
0

Orange färgen kommer alltid!

Jag har färgat mitt hår några gånger, med permanent hårfärg, både hos frissan och hemma. Efter bara någon vecka får jag alltid orange hår. Än vilken färg jag färgat. Kommer jag typ måste ha orange resten av mitt liv? Nä men någon som kanske kan hjälpa hur jag ska göra? :-)

kerlak
0

Hur menar du? Att färgen du färgar med alltid bli orange efter ett tag?

stinakkarlsson
0

Ja! Om jag färgar tex mörk brun, så efter en vecka eller så blir den orange?! Min vanliga hårfärg är nästan råttfärgat :-)

kerlak
0

Men oj!! Aldrig varit med om! har du blekt håret innan du färgar? Använder du dig av någon speciell produkt eller metod?

Elsa
0

Du kanske kan prova med en färg som är lite kallare i tonen utan röda pigment? :) bruna Färger innehåller oftast varma pigment.

Reise
1

Detta är ett vanligt problem, och det beror på att du har överpreparerat håret. Du har färgat de för många gånger med stark väte, så håret kan inte ta till sig färgen, utan släpper ur den väldigt snabbt igen.

Sluta färga håret så ofta! har du inga gråa strån behöver du faktiskt inte färga håret alls, då räcker en toning. En färg är för starkt att användas om och om igen, och det är därför ditt hår inte längre kan ta till sig färg.

Du måste bygga upp håret igen med inpackningar.

kerlak
0

Jaha, fattade inte att hon hade överpreparerat så mycket.. Och att hon färgade med vanliga Färger och inte två komponens toningar.. Isf, testa dn toning ;)