Färgning av hår.
Hej! Finns det någon hårfärgs kunnig som kan hjälpa mig? Jo det är såhär att jag hade väldigt mörkt brunt hår, typ kaffebrunt. Och jag ville ha det ljusare (första gången jag färgar) så jag färgade med en väldigt ljus hårfärg (Loreal Helsinki 10.1) och det blev någon röd nyans, det kan jag ju förstå eftersom att det är pigiment o sånt, men jag undrar om jag ska färga det med ljusa hårfärger om och om igen så blir det väldigt slitet och tunt :/ Hur brukar ni göra? Och jag undrar också vad det är som gör att färgning hos frisören så speciellt, dom har ju kunskap, och så men hur kommer det sig at deras färgningar blir så bra? och hårfärger och sånt är det någon skillnad på deras och dem vi har i butik?
Vilken färg vill du få fram? Blont eller ljusare brunt?
För att få det ljusare bleker man håret. Går inte att färga med ljusare Färger bara, tyvärr. Enklast är väl att slinga håret och låta det vila, det är bara onödigt slitage att färga med Färger som inte kommer fästa på håret utan att man bleker det innan.
Klart det skiljer sig på färgerna, tror att dom både fäster och håller bättre - lite mer kvalité. Dom har ju som du säger kunskapen, det är svårare att färga själv och dom vet hur man hanterar produkterna.
Jag har färgat mitt hår hos frissan 1 gång, dom vet ju vad dom håller på med men jag kände själv att det inte var värt det och har gjort det hemma sen dess.
Gör som du själv tycker, är det första gången du färgar och vill göra en drastisk ändring hade jag nog gått till frissan. 🙂
~mikkan
Taack! :) Ville få det lite mera blont :P tror du att jag kan bleka det nu? Vilken blekning tycker du är bra?
Moods blekning är den bästa jag provat! Mitt fick alltid det resultat jag ville, och det blev inte ett dugg gult!! dock innehåller den väldigt lite färg, så har du långt och tjockt hår kan du behöva upp till 4 paket. har du axellångt "tunt" skandinaviskt hår räcker det nog med två, till kort hår räcker en. 🙂 skulle det mot förmodan bli gult, kan du tona det med en blond färg efteråt.