Tips för slitet hår?
HEJ!
Jag är en elvaårig tjej som har färgat håret 13 ggr. Mitt hår är väldigt slitet… Några tips på produkter eller så?
Klipp bort det slitna i längden (inga produkter i världen kan rädda kluvna toppar) och sluta färga håret. Läs på om Balsammetoden, det kanske är någonting för ditt hår?
Som sagt klipp bort det slitna, sen finns det även återuppbyggande inpackningar m.m som gör att håret blir lättare hanterbart.
Men som 1# sade kan man aldrig rädda de kluvna hårtropparna.
Sen om man fortfarande vill färga håret så kan man tänka på att t.ex anväda färgschampon så färgen sitter kvar i håret lite längre. Att när man färgar håret att bara färga själva utväxten och bra dra ut färgen på längderna de sista fem minuterna för att få den nyfärgade glansen.
Sen finns det även färgbomber och liknande som är inpackningar med pigment som också kan ge den nyfärgade glansen i håret så man inte behöver färga det lika ofta :)
Men om man byter hårfärg ofta så får man lite skylla sig själv då det sliter mycket på håret, är själv fast i den spiralen ;)
Sen bara det vanliga att se till att kanske inte platta håret så ofta om man gör det, men isåfall använda värmeskydd i håret :)
Det var väll allt jag kunde komma på just nu hoppas ditt hår bli lite friskare :)