Gult hår
Hej! Idag blekte jag mitt mörkbruna (färgade) hår med 3 Mood ultrablond blonderingar och en förpackning Mood askblond. Mitt hår blev såklart kycklinggult och jag liknar numera ett påskpynt… Jag skulle vilja ha håret i en fortfarande blond men mindre gul nyans, hur ska jag göra? Kommer silvershampoo att fungera, eller ska jag färga om och isåfall vad kan man använda för färg för ett mer "grå-blont" resultat? Skulle vara otroligt tacksam för svar :P
medarbetare på allergier.ifokus .
skriver här, jag sitter i samma sits så :)
En polare fick en tok snygg blond kulör genom att köra i den ljusaste bruna färg hon hitta (endast bara några minuter typ) och sedan köra en till blondering på det , då blir det inte gulblont utan brunblont om du förstår hur jag menar =)
Finns även en ny färg ifrån Swartzkopf som de har reklam för nu :) Min morsa som är platina är helt galen i den , inga gula nyanser alls fick hon :) Men eftersom du redan har gult hår så funkar nog den första metoden bättre :)
Tänk på att inte ta en färg med röda pigment i !
#2 Tackar för tipsen! Ska se om jag får tag på lite ny färg imorgon. Vet nog vilken färg du menar och har också hört att den är super, kanske ska köra den efter en brun färg istället för Mood… för nu jäklar ska jag bli blond, haha.
Jag färgar min utväxt med L'oréal Paris Casting Creme Gloss i nyans 1021 Light Pearl Blonde , så från mörkbrunt till #613 i löshår blir det för mig på en färgning och jag känner inte att jag får gult hår av det som jag fick med mood :) Sen är det olika från person till person hur färgen tar , vissa blir nöjda , andra blir gula , de är de som är lite trixigt med färgning hemma =) En chansning man får ta helt enkelt
Hittar inte vad den nya färgen heter som morsan använder .. Men ifall du kollar mycket på tv så lär du se den någon gång hehe :)
Köpte första bästa blonda och ljusbruna färg idag, älskar blickarna man får när man står på ICA med kycklinggult hår och kollar på hårfärger ;)
Kommer inte ihåg vad den bruna hette men antingen var den nog för ljus eller hade jag i den för kort tid (ca 10 minuter) för det blev inte så mycket skillnad ärligt talat (borde såklart låtit den bruna färgen sitta längre men såg inte riktigt hur färgen var när håret var blött), sen tog jag ett paket swartzkophf color mask i färgen pearl blond , hittade tyvärr inte färgen från reklamen eller den från Loreal då det inte finns överdrivet mycket hårfärger i vår affär här och jag tycker de färgerna är enkla att applicera när man ska göra det sdjälv. Mitt hår blev ljusare och lite av det gula försvann men det har fortfarande sina gul-orangea partier och hårbotten är flera nyanser ljusare än topparna, dessutom är håret strävt som tuggummi då jag lät blonderingen sitta lite för länge, så nu blir det definitivt frisören som får ordna detta :P men som sagt, det är en chansning och det är rätt spännande, haha.
Haha 😃 synd att det inte gick ! När man färgar med brun färg tycker jag är otroligt svår att avgöra vilken nyans det är ! Ett tips till nästa gång är att du sparar lite färg och sen när tiden gått och du vill tjuvkika innan du tvättar ur är att ta en slinga och blöta och torka med lite papper så ser man ungefär vilken färg den har , är den knappt färgad så kladdar man på med den färgen man sparat 🙂
Hoppas frisören kan hjälpa dig ! Vissa frisörer kör med märket wella och de har en speciell sista-färgning i håret när man tvättar ur blonderingen som drar ur lite extra gula toner 🙂
Du kanske ska ta det lite lugnt med färgningarna TS? ;-) Men jag vill gärna se bild på hur håret blir sen! :-)
#7 åter tack för tipset, ska absolut göra så nästa gång! ;D tur man lär sig något av sina misstag. 😉
#8 Jag tror det med, ingen hemmafärgning nu på ett tag.. Men kan absolut lägga upp bild sen! ^^