Tunt hår
Jag skulle vilja veta om de finns någon som har någon bra idé på vad jag kan göra för att få tjockare hår, jag har faktiskt ganska långt hår och de ät RIKTIGT tunt och för den delen väldigt nött men vill inte klippa de:/ men somsagt skulle jag vilja ha några tips på hur man kan få tjockare hår om de finns nått
Det enda sättet man kan påverka själva hårväxten är väl att äta allsidigt så att man får i sig alla vitaminer och näringsämnen. För övrigt är det bra att slita så lite som möjligt på håret. T.ex. genom Balsammetoden, att inte färga det så ofta - absolut inte bleka! Plattång sliter ju också otroligt mycket på håret… Så ja, man får ju överväga om man tycker att det är värt det.
Jag färgade håret mörkt istället för att ha blont och bleka, jag kör Balsammetoden, plattar nästintill aldrig håret, fönar om jag vill få volym ibland. 🙂 mitt hår är inte långt än, men det har blivit typ dubbelt så tjockt sedan jag började ta hand om det på detta enkla sätt. klippte även av det tunna där bak så att allt nästan blev jämnlångt, så värt det. Det är inte snyggt att ha långt och stripigt hår, bättre med lite kortare och fylligare isåfall. 😛
#1 När jag färgar håret färga jag mörkt och så men nån gång har väl hänt jag blekte det! men jag funderar på Balsam metoden men de känns så himla äckligt att inte få använda shampoo men ibland så är det ganska fluffigt men ändå tunnt de blir bara tunnare å tunnare men annars tycker då jag det är ganska fint förutom att det inte går göra något med det för det bara lägger sig igen xD och jag plattar håret typ 1 gång per år:)
INTE TITTA PÅ ANSIKTET
Det hår du alla redan har kan du inte få tjockare då det är dött precis som dina naglar som vuxit ut. Däremot så kan du tillföra exmplevis zink som är bra för celldelningen för att få tjockare hår samt låta bli att använda några värmeprodukter typ Locktång, plattång och hårtork.
#3 ,och hur kan man få i zink då?:S
#2 Ditt hår ser inte alls tunt ut!
Hittade på Internet i somras att man kunde kolla lite själv hur tjockt hår man har genom att:
Sätta upp allt håret i en tofs och mäta runt längst in bredvid tofsen med ett måttband.
1-5cm är tunt, 5-10 är normalt och 10+ är väldigt tjockt. 🙂
Om du tycker håret är tråkigt kan du ja alltid klippa upp det lite, då känns de lite tjockare och roligare😃
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#5 heh folk ba gud du har s tjockt hår jag bah jamen du du kan få känna sen så börjar dom typ gråta för det är så tunt, det ser tjockare ut:P
men jag har inte hjärta till att klippa de ens nånstans:(
#6 Testa ändå att sätta upp håret i tofs och mät :)
Du kanske blir positivt överraskad ändå!
Jag tycker alltid att mitt hår ser så tunt och tråkigt ut men frisören säger att det är tjockt! Håller dock inte alls med men det är ju iaf trevligt att höra det 🙂
#7 haha jag testar när jag hittat ett måttband xD har aldrig gått till frisören så sånt får man aldrig höra(A)
# 4 Via munnen i form av kosttillskott. Köp på nätet då du får tag i starkare tabletter,30 mg.
#8 :) Nu kan jag ju inte mer än se på bilden och säga att de iaf ser tjockt och fint ut! Du kanske har många tunna hårstrån eller lite färre men tjocka strån :o
#10 heh klart du kan mer om du kommer hit xD
hah nej men ja jag vet inte jag tappar mer hår än katten typ :P
men jag hade skit tjock förut när det var kortare
#11 Haha, de är rätt intressant att du låter precis som mig! När jag var liten hade jag låångt hår som alla sa va så långt och tjockt, efter några år klippte ja de kort och sen tog det typ 4 år innan jag hade längre hår igen och då tyckte jag att det kändes så tunt att jag klippte de kort igen :( åh det ångrade jag ju såklart! Dock tappade jag så mycket hår då att folk undrade om jag var sjuk :))) Håret känns tjockare om det inte bara är långt och hänger så att säga! :o
Hhahahhaa alltså jag tror jag dog.. lite(A)
nämen jag har bara låtit det vara nu i 2 år typ så det växer ju:P
men jag tyckte jag hade tunt hår klippte typ 1 deci då vart det betydligt tjockare menmen jag vet inte :P
#13 Jag känner mig som någon fjantig och paranoid sak när de kommer till mitt hår :)))
Men om de känns tjockare av att klippa de lite så gör de! :)
#14 alltså.. mitt hår är mitt allt!!!!! jag kllipper de bara inte :$
#15 Klipp topparna iaf.
Håller med de andra, det ser INTE tunt ut! 😃 ser bra ut! Balsammetoden gör inte att håret blir flottigt, snarare att det håller sig lagom rent hela tiden! 😉
#17 heh jag vet men de känns jätte äckligt att jag inte får använda schampoo deär ett måste annars kräks jag på mig själv xD