Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 986 ggr
[Kajsa91]
0

silvershampoo i blont hår?

Haft brunt underhår och har blonderat det två gånger nu, är fortfarande lite gult i så köpte ett silvershampoo idag.

Vad händer om det som redan är blont (min egen blonda färg och 5 minuter blondering på de sista gången jag blonderade underhåret.) får silvershampoo på sig? Blir det lila/blått då?

Himla svårt att bara få mer det som är lite gult + jobbigt att göra det varje/varannan gång man tvättar håret eller hur ofta man nu behöver ha i det. :P

-Idaoh-
0

Hår som är vitt/jätte ljust ska man passa sig för silvershampoo då för de kan bli lila/grått nyanser på de håret

[Kajsa91]
0

Okej, tack. :)
Får sätta upp det håret som är ljust då redan. Synd att silvershampoot inte var smart nog och förstod att de bara skulle göra något på de gulare håret ;P

-Idaoh-
0

Har tyvärr råkat ut för detta själv då jag var platina och färgade utväxten och den vart lite gul och körde silvershampoo i , då vart de lila nyanser och grått på vissa ställen :( syndes mest i dagljus .. Kanske är från märke till märke hur de funkar ? Har för mig att mitt märke var maria nila eller vad det hette :)

[Kajsa91]
0

Lila skulle jag kunna stå ut med, men gråa är mindre kul. :P

Ja kanske.. Usch, kommer bli jobbigt att använda ju. Men tyvärr klarar inte håret av mer blondering iallfall. Så är väl bara att köra på :P

-Idaoh-
0

Bara att testa de går ju ur efter ett tag / bleks med tiden

[Kajsa91]
0

Hur ofta behöver man ha i det på de som är gult? Varannan gång man tvättar håret eller varje gång?
Tänkte försöka låta håret vila en månad innan jag vågar blondera igen. :P

-Idaoh-
0

Jag körde ca 1 gång varje vecka då ja inte hade så gult :)

[Kajsa91]
0

Okej :)
Tack så mycket :)